בריאות ותזונה

גם אנחנו לא ידענו: תזונאית מזהירה מפני אורז שמאוחסן במקרר, ויש לה סיבה טובה

תזונאית בריטית מזהירה מפני אחסון של אורז במקרר ליותר מ-24 שעות, וכשתקראו את הסיבה גם תבינו מדוע 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זה זמן מה שהתזונאית הבריטית פיונה האנטר יוצאת כנגד ההרגל של רבים מאיתנו לאחסן אורז לבן במקרר למשך יותר מ-24 שעות. האנטר, שחקרה את הנושא לעומקו, התראיינה למגזין הבריטי 'דיילי מייל' וסיפרה כי גם חימום האורז יותר מפעם אחת לאחר שבושל מהווה סכנה לבריאותנו. 


האנטר גם גורסת כי יש לאחסן את האורז במקרר כשעה מרגע שסיימנו לבשל אותו, זאת בשל חיידק מסוכן שיכול לגרום לקלקולי קיבה, שלשולים ואף הרעלה. 
שמו המדעי של החיידק הוא Bacillus cereus וגם אם הוא עצמו לא נמצא באורז, הוא יכול לשלוח נבגים שיגדלו בתוכם חיידקים וימשיכו להתרבות. 


תופעה זו מתרחשת בין אם השארנו את האורז מחוץ למקרר, ובין אם אחסנו אותו ליותר מ-24 שעות. "חשוב שתכניסו את האורז המבושל כמה שיותר מהר למקרר אם אינכם מתכוונים לצרוך את כולו בתוך שעה", אומרת האנטר. "אם בכוונתכם לחמם אותו לאחר בישולו, עדיף שתעשו זאת באחת משתי הדרכים הבאות: או שתחממו את הסיר כולו, בהנחה שלא יישאר ממנו פירור. או שתחממו את האורז במנות קטנות שיבטיחו שלא תחממו פעמיים את אותה מנה".


במחקרים שנעשו לפני שנים אחדות נמצא כי האורז מכיל כמות קטלנית של ארסן אנ-אורגני - סוג של חומר שמכיל בתוכו שילוב של ברזל, כלור, גופרית וחמצן) וידוע כמסרטן. 

תגיות:אורזמקררבריאותסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה