בריאות ותזונה

מה קרה לעיתונאי ששתה גלון מים מדי יום - למשך חודש?

עיתונאי אמריקני החליט לעשות ניסוי ולשתות גלון מים מדי יום במשך חודש. מה קרה לגופו, והאם הוא ממליץ על השיטה? קראו בפנים

העיתונאי בדרכו למשרדו, עם גלון המים היומי (צילום: מתוך אתר Thrillist)העיתונאי בדרכו למשרדו, עם גלון המים היומי (צילום: מתוך אתר Thrillist)
אא

זה התחיל כ'בדיחה' בין החבר'ה שלו למשרד, אבל כשהעיתונאי וויל פולטון החליט להיכנס לאתגר שתיית גלון מים (3.7 ליטר ליתר דיוק) ליום - הוא לא ציפה לשינויים כל כך משמעותיים ומרחיקי לכת. 


את האתגר שלו הוא חילק לימים, כשבכל חמישה ימים הוא מתאר  בפרוטרוט את מה שהוא מרגיש. ביום הראשון, כיוון שלא ידע כמה כוסות מים יש בגלון אחד, החליט לקנות גלון גדול ולהסתובב איתו במשך היום. "הייתי מרוכז לגמרי בהשגת המטרה שהצבתי לעצמי - לשתות את הכמות היומית. לא יכולתי לחשוב על שום דבר אחר חוץ מזה".


אחרי היום החמישי התחיל פולטון להרגיש בשינוי הגדול שחל בגופו: "אני שותה את המים שלי כל הזמן, אפילו שאני לא צמא. אני מרגיש מלא ושבע כל הזמן, למרות שאני אוכל פחות".
ביום העשירי כתב פולטון כך: "אני מרגיש אחרת, במיוחד בבקרים. בדרך כלל אני זקוק לכוס קפה גדולה כדי להתחיל את היום שלי, אבל עכשיו אני מרגיש מרץ ואנרגיה מסוג אחר, וזה קורה מיד כשאני מתעורר בבוקר. אני מרגיש טוב יותר, ואם אני לא טועה - אני חושב שאני גם נראה יותר טוב. אולי זה אפקט פלציבו אבל אני מרגיש שהשיער והעור שלי הפכו למבריקים וחיוניים יותר. אמנם קשה לי להתמיד באתגר שהצבתי לעצמי, אבל מיום ליום נראה שזה יותר כדאי. אפילו כשאני ישן אני שם את בקבוק המים לידי".


ביום ה-15 כתב פולטון שהקפה נעלם מהתצרוכת היומית שלו כמעט לגמרי, ו"זה שינוי גדול מאוד לאדם כמוני, שהיה רגיל לשתות לפחות שלוש כוסות מדי יום. כשאני יוצא לריצה בערב, אני מרגיש שיש לי הרבה יותר כוח, ואני מתעייף הרבה פחות".
ביום העשרים אנשים רבים אמרו לו שמשהו בפניו השתנה, ושהוא נראה הרבה יותר שמח ממקודם. "אני מרגיש שאני כבר לא אותו אדם שהייתי, למרות שמוזר להגיד את זה", הוא כותב. 


לדבריו, אם בעבר חשש משתיית מים כסדר - היום, לא רק שהוא אינו חושש יותר, הוא גם לא יכול שלא לשלב שתיית מים בסדר היום שלו. "אני לא ממליץ לכם לעשות את הניסוי הזה בבית, אבל אני כן חושב שאתם צריכים להגביר את שתיית המים במשך היום. עם הזמן אתם תדעו בדיוק כמה מים אתם צריכים כדי להרגיש טוב, אבל לפחות בהתחלה חשוב שתכפילו ואף תשלשו את כמות המים שאתם צורכים כיום. רק היום, כשכמות המים שלי בגוף מאוזנת, אני שם לב שלא שתיתי מספיק בעבר, ולכן הייתי כל הזמן עייף וחסר חשק ומרץ", סיכם את האתגר בן 30 הימים שלו. 

תגיות:מיםניסויעיתונאיגלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה