חדשות בעולם

אבו מאזן: נמשיך לשלם משכורות לשהידים ולאסירים שלנו

יו"ר הרשות הפלסטינית חזר על התנגדותו ל"עסקת המאה" של טראמפ: לא נאפשר לה לעבור

אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ממשיך להתבטא בנחרצות נגד תכנית השלום האמריקנית הצפויה להתפרסם בקרוב, ובנוסף להבהיר כי הרשות תמשיך לחלק משכורות מקופתה למחבלים פלסטיניים ולבני משפחותיהם.

בנאום שנשא אתמול ברמאללה בפני חברי הוועדה המרכזית של הפת"ח, חזר אבו מאזן על התנגדותו העיקשת ל"עסקת המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "הבהרנו לעולם כי אנו נגד העסקה, לא נסכים לה ולא נאפשר לה לעבור". יו"ר הרשות הוסיף וטען: "אחינו הערבים [כלומר, מדינות ערב] הדגישו בפנינו כי הם נגד 'עסקת המאה'. גם מדינות אחרות בעולם – באירופה, אסיה ואפריקה – הבהירו כי 'עסקת המאה' אינה יכולה לעבור".

דבריו של אבו מאזן על תמיכתן של מדינות ערב בעמדה הפלסטינית, המתנגדת לתכנית השלום של הממשל, אינם עולים בקנה אחד עם ידיעות, לפיהן מדינות הציר הסוני המתון דווקא תומכות במהלך האמריקני הפועל ליישומהשל "עסקת המאה". העיתון "ישראל היום" דיווח אתמול – מפי מקורות דיפלומטיים בכירים בעולם הערבי – כי מצרים, סעודיה וירדן העניקו לארה"ב את הסכמתן להניע את תהליך השלום קדימה, וזאת תוך כדי דחיקתה מהתמונה של הנהגת הרשות הפלסטינית ברמאללה בראשות אבו מאזן, שמסרבת אפילו להיפגש עם אנשי הממשל. על פי הדיווח, במסגרת "עסקת המאה" האמריקנים מתכוונים בשלב הראשון להסדיר את המצב ברצועת עזה, וזאת כפועל יוצא של התפיסה לפיה נפיצות המצב ברצועה עלולה לסכל כל התקדמות לעבר הסדר שלום בין ישראל לשכנותיה. מדינות הציר הסוני יסייעו בתיווך להשגת ההסכם, שחלק בלתי נפרד ממנו יהיה שיקומה של רצועת עזה.

סוגיה נוספת אליה התייחס אבו מאזן בדבריו היא החוק לקיזוז משכורות מחבלים, שאושר על ידי הכנסת בשבוע שעבר. חוק זה מחייב את ממשלת ישראל להפחית מכספי המיסים שהיא מעבירה לרשות את הכספים שזו משלמת כמשכורות למחבלים ולבני משפחותיהם. לאחר קבלת ההחלטה הביעו דוברים פלסטיניים בכירים את זעמם עליה ואמרו כי מדובר בהכרזת מלחמה על העם הפלסטיני. יו"ר הרשות הוסיף לכך אתמול את קולו: לדבריו, בניגוד לרצון הישראלי "לא נאפשר לאף אחד להתערב בתשלומים למשפחות השהידים והאסירים. אלו הם השהידים שלנו, הפצועים שלנו, האסירים שלנו; נמשיך לשלם להם, התחלנו בכך בשנת 1965".

יצוין כי הרשות הפלסטינית שילמה בשנה האחרונה 1.2 מיליארד ש"ח כמשכורות למחבלים ובני משפחותיהם, שהם כ- 7% מתקציבה השנתי של הרשות. בארבע השנים האחרונות הצטבר הסכום ליותר מ-4 מיליארד ש"ח

תגיות:אסיריםמשכורתאבו מאזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה