בריאות ותזונה

איך נראית ארוחת הבוקר שלכם? 7 טעויות נפוצות שכדאי לתקן

אוכלים רק פירות לארוחת בוקר? שותים רק קפה? שימו לב למספר טעויות נפוצות שרובנו עושים בארוחת הבוקר

  • כ"ב תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אוכלים רק פירות לארוחת בוקר? שותים רק קפה? שימו לב למספר טעויות נפוצות שרובנו עושים בארוחת הבוקר:

1. לא שותים מים בבוקר

"כל תהליך בגוף שלכם כולל מים – מריקון המעי הגס ועד לתפקוד תקין של מערכת העיכול. בנוסף, מחסור בנוזלים יכול להוביל להתייבשות ואפילו התייבשות קלה משפיעה מידית על רמות האנרגיה", מסבירות ליסי ותמי, דיאטניות קליניות. כאשר יש רמות אנרגיה נמוכות תעדיפו יותר לישון בשעת הצהריים מאשר לבצע פעילות גופנית, ומכאן הדרך לעלייה במשקל, מהירה. זאת הסיבה שחיוני לשתות לפחות כוס מים אחת בבוקר, וכמובן לא לשכוח גם בהמשך היום.

2. אוכלים רק פירות לארוחת בוקר

"פירות הם בריאים ועשירים בנוגדי חמצון, אבל אם אתם לא מוסיפים חלבון, תהיו רעבים שוב לאחר שעה או שעתיים", מסבירות הדיאטניות.

3. אוכלים מהר מדי

גם אם אתם ממהרים, נסו להאט את הקצב, משום שלוקח לקיבה מספר דקות כדי למסור למוח שלכם סימן על כך שאתם שבעים. "הניחו את המזלג בין כל נגיסה ונסו למשוך את הארוחה כך שתימשך 20 דקות מלאות ותפסיקו לאכול כשאתם שבעים בצורה סבירה", אומרת לואיס. במידה ואתם אוכלים חטיף אנרגיה מחוץ לבית, לעסו בקצב איטי.

4. רק שותים קפה

"אם אתם לא רוצים להיות רעבים ועצבניים, אתם צריכים אנרגיה", מדגישה רבקה סקריטשפילד, דיאטנית קלינית. אפשר להכין שייק פירות בבלנדר, ולהניח במקרר בלילה. בבוקר קחו אותו בדרך לעבודה. אין סיבה לשתות קפה כתחליף לארוחת בוקר. אם קשה לכם, לפחות תכינו לדרך.

5. אוכלים רק גרנולה

"זה נראה תמים, אבל גרנולה למעשה מלאה בסוכר", אומרת ליסה היים, דיאטנית קלינית. "רוב החברות משתמשות במילים נרדפות למילה 'סוכר' כדי להסוות אותה. כשאתם בוחרים בגרנולה, חפשו 'ללא תוספת סוכר' והתרחקו מסוכר קוקוס ואגבה".

6. אוכלים יותר מדי סיבים תזונתיים

"יותר מדי סיבים תזונתיים על הבוקר יגרמו לנפיחות ולגזים", מזהירה ליסה דפזיו, דיאטנית קלינית. "כן, סיבים זה חשוב, אבל אל תגזימו. כמות גדולה בארוחה אחת תגרום לנפיחות ולגזים בהמשך הבוקר. שתו הרבה מים כדי להניע את הסיבים במערכת העיכול. אם לא, הם יתקעו".

6. מעדיפים מיץ פירות על פני פרי שלם

אמנם קל יותר לשתות ליטר מיץ תפוזים מאשר לאכול 3 תפוזים בבת אחת, אך למעשה עדיף לצרוך אותם שלמים, כיוון שמיצי הפירות אינם מכילים סיבים תזונתיים. "גם במיץ שמכיל 100 אחוז פרי, מה שאתם למעשה צורכים זה משקה עתיר קלוריות ועתיר סוכר", מבהירה רבקה לואיס, דיאטנית קלינית.

תגיות:ארוחת בוקרתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה