חדשות בריאות

אוהבים לשתות קפה? מחקר חדש מרגיע: יש לו גם מעלות

על פי תוצאות המחקר, שנערך בבריטניה, למען הבריאות דווקא כדאי לשתות קפה. ממצאים אלו סותרים מחקרים אחרים, המצביעים על נזקיו של הקפה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

 מחקר חדש שבוצע במכון הלאומי לסרטן בבריטניה מעלה ממצאים מפתיעים: למען הבריאות, דווקא כן כדאי לשתות קפה.

צוות המחקר אסף את נתוניהם של אנשים שנטלו חלק במחקר גנטי שנערך בבריטניה הקרוי "ביו-בנק בריטניה" (U.K. Biobank). במחקר הגנטי השתתפו יותר מחצי מיליון בני אדם – רובם בריטים – שהתנדבו לבצע בדיקת דם ולענות על שאלון מפורט אודות מצב בריאותם ואורח חייהם.

המחקר החדש, שעקב אחרי משתתפיו במשך למעלה מעשר שנים, מלמד כי למען הבריאות דווקא כדאי לשתות קפה.

על פי התוצאות, שפורסמו בכתב העת של האגודה הרפואית האמריקנית, שתיית קפה מפחיתה את הסיכון למות מוקדם.

ההסברים האפשריים לתוצאות המפתיעות של המחקר, כפי שניתנו על ידי החוקרים: הקפה הינו נוגד חמצון הנלחם בנזק שנגרם בחיי היום יום לדנ"א שלנו. הוא יכול להפחית דלקות בגוף, לעזור לתפקוד הכבד ולשפר את אופן השימוש של הגוף באינסולין, ומוריד את הסיכון למחלות לב. ישנה גם עדות לכך שהקפה מפחית את הסיכון לסוכרת, מסייע לאנשים להתאושש מסרטן המעי הגס ומגן מפני סרטן הכבד ופרקינסון. 

ספרות המחקר הרפואית חלוקה בשאלה האם שתיית קפה מזיקה לבריאות, וישנם לא מעט מומחים שטוענים כי רצוי מאוד להפחית את המינון. אלו טוענים כי ממצאי המחקרים שמצביעים על יתרונותיו הבריאותיים של הקפה ממומנים דווקא על ידי ... חברות קפה המעוניינות להגדיל את הכנסותיהן.

לשתיית קפה ישנן גם תופעות לוואי. הקפאין יכול להשפיע על פעילות מערכת העצבים המרכזית - מפחית את העייפות ומגביר הערנות. אולם השפעת הקפאין שונה מאדם לאדם ויש אנשים שיכולים לשתות קפה לפני השינה ולהירדם ללא קושי.  

 

אנשים המרבים לשתות קפה עלולים לסבול מהפרעות בשינה, חרדה, עצבנות ודיכאון, הפרעות במערכת העיכול ודפיקות לב מהירות. במקרים כאלה, מומלץ להפחית את צריכה הקפאין ככל שניתן. צריכה מוגזמת של קפה יכולה לגרום, ברמות משתנות, עצבנות, חרדה ונדודי שינה, שלשול, כאבי ראש ודופק מואץ. 

אז גם אם אתם לא מסוגלים לוותר על הקפה, אל תגזימו. 

תגיות:קפהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה