בריאות ונפש

קצת על אגוזים, שקדים וגרעינים: מידע חיוני לבריאות

אלו וויטמינים נוכל למצוא בסוגי האגוזים שהשונים? מדוע אין לצרוך יותר מ-2 אגוזי ברזיל ליום? כל היתרונות שיש באגוזים, שקדים וגרעינים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אגוזי מלך - שימו לב שצורת אגוז המלך היא כצורתו של המוח, וכשהאגוז חצוי ועדיין בקליפה שלו צורתו כשל לב וזה לא במקרה. באגוזי מלך יש שפע של חומצת שומן אומגה 3 החיונית למוח ולבריאות הלב. תפקידיה של חומצת שומן אומגה 3 רבים: מחזקת את מערכת החיסון, מורידה כולסטרול, מזינה את המוח ומשפרת זיכרון, מחזקת את הלב, נוגדת דלקות, ומחקרים מראים שהיא עוזרת לירידה במשקל. מינון יומי מומלץ: 3 אגוזי מלך שלמים ביום זה המינון הנכון.

אגוזי קשיו - עשירים באבץ, מגנזיום, ברזל ואשלגן ומעולים לסובלים מלחץ דם גבוה. כפי שהזכרתי, יש לקלותם מעט בתנור. מינון יומי מומלץ: 10-8 אגוזי קשיו ליום.

אגוזי פקאן - מכילים אשלגן, בורון, מנגן, אומגה 3 (כל אלה חשובים לבריאות העצם) וכן ויטמיני B, C, A וחלבונים איכותיים. הפקאן מועיל לבריאות הלב והמפרקים ועוזר במצבים של סוכרת מסוג 2. מינון יומי מומלץ: 5 אגוזים שלמים ביום.

פיסטוקים – רצוי לצרכם ללא מלח וקלויים בתנור הביתי. מועילים ביותר לבריאות הלב ולהורדת רמות השומנים בדם. מינון יומי מומלץ: 10 פיסטוקים ביום או כתוספת מעניינת לסלט.

אגוזי לוז - מהווים מקור נהדר לנחושת, ברזל, סידן ומנגן ועשירים מאד בויטמין E.

אגוז הלוז לוחמים ברדיקלים חופשיים, מונעים מתח, טובים לבריאות העיניים והלב, מזינים את המוח ומעכבים התפתחות של מחלות דמנטיות כגון אלצהיימר. מינון יומי מומלץ: 8-6 אגוזי לוז.

אגוזי ברזיל - אגוזים ענקיים מאורכים שרבים לא מכירים. אגוזי ברזיל נחשבים למזון-על. הם מכילים סלניום שהוא מינרל עוצמתי במניעת סרטן ומחלות לב. הסלניום מחזק את מערכת החיסון ומאזן את בלוטת התריס. עם זאת, אין לאכול יותר מ-2 אגוזי ברזיל ליום, כיוון שעודף סלניום מזיק לגוף ובין השאר גורם להפרעות רציניות במערכת העיכול. מינון יומי מומלץ: 2 אגוזי ברזיל מכילים את כמות הסלניום היומית המומלצת.

שקדים - עשירים בסידן, ברזל, ויטמין E, מגנזיום, אשלגן וחלבונים איכותיים. מונעים מחלות לב ומורידים את ערכי הכולסטרול בדם. קליפת השקד (במיוחד השקד המר) מכילה ציאנידין - חומר שקוטל תאי סרטן ולא פוגע בתאים בריאים. השקד מפחית תיאבון ולכן יעיל בתהליכי ירידה במשקל. מינון יומי מומלץ: 8-12 שקדים ליום.

זרעי דלעת - מכילים כמות נהדרת של אבץ. אלו הם זרעים חשובים למי שתפקוד בלוטת הערמונית חשוב לו. בנוסף, האבץ מחזק את מערכת החיסון, מטיב עם העור, משקם רקמות פגועות במערכת העיכול, מטפל בחוסר פריון, בעיקר אצל גברים. מינון יומי מומלץ: 2-1 כפות זרעי דלעת קלופים ליום.

גרעיני חמנייה - מכילים אבץ, אומגה 6, ברזל סידן וויטמין E. תרופה למשתעלים - איכלו 2 כפות גרעיני חמנייה ליום. טחנו את הגרעינים אם המשתעלים הם ילדים קטנים. מינון יומי מומלץ: 1-2 כפות ליום.

זרעי שומשום - עשירים בסידן, ברזל וסיבים תזונתיים. חשוב לטחון אותם לפני האכילה אחרת הסידן ושאר המינרלים לא נספגים בגוף. מינון יומי מומלץ: כף טחינה גולמית ליום מדוללת במים, מלח ומיץ לימון.

אגוז קוקוס - זהו סוג של אגוז ותועלתו לבריאות רבה מאוד. הקוקוס מכיל חומצה לאורית המחזקת את מערכת החיסון (נמצאת גם בחלב אם) וחומצה קפרילית הקוטלת חיידקים, וירוסים ופטריות. באגוז הקוקוס חומצות שומן בינוניות, שרשראות שמהוות דלק לגוף ולא נאגרות ברקמות השומן. מינון יומי מומלץ: 2 כפות שמן קוקוס מכבישה קרה ביום משדרגת את הבריאות.

לרכישת הספר 'רזי התזונה – להתנקות, להבריא, לרזות בקלות' היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן 

תגיות:שקדיםאגוזיםבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה