לומדים תורה

הרב עובדיה יוסף: האם מבטלים שידוכין בגלל כסף?

"משעה שנולדה בתו, יקח תיבה אחת יעשה חור בדלתה וישים שם הכסף, כך לאט לאט יחסוך לה נדוניא, וכשתגדל לא יהיה לו קשה לחתן אותה". הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90 אורי לנז)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90 אורי לנז)
אא

מי שהוא חושב בשעה שמחתן את בנו, "זאת אין לה כסף, מה אקח ממנה", איזה שוטה! מה אתה רוצה אם אין לה כסף? וכי בשביל כסף מבטלים שידוכין?!

אם הבחור מוצא חן בעיניה והיא מוצאת חן בעיניו, ב"ה כולם אהובים כולם ברורים, כסף ה' שולח, צריך אדם לבטוח בקב"ה על כסף, ישתדל כמה שיכול, יתן עשרת אלפים דולר עשרים אלף דולר.

בימינו, לא היו נותנים 'גרוש'. הדור שלנו כולם יודעים שצריך לתת.

משעה שנולדה בתו, יקח תיבה אחת יעשה חור בדלתה וישים שם הכסף, כך לאט לאט יחסוך לה נדוניא, וכשתגדל לא יהיה לו קשה לחתן אותה.

האדם יחשוב על הדבר הזה, לא יחתן אותם ויזרוק אותם. הוא חייב לעזור להם עד שיהיו חי נושא את עצמו, תהיה להם פרנסה, או שבנו לומד בכולל טוב שנותן כסף, יש כוללים 'תמעים' לא נותנים כסף, נותנים רק חמש מאות שקל, מה יעשה בהם, תוך יומיים שלוש הכל ילך. יש כוללים מקבלים חמש מאות דולר, לא חמש מאות שקל, אברהם אבינו שילם לעפרון חתיכת גוי ארבע מאות שקל כסף, אבל פה ראוי לקבל שכר טוב.

* * *

לכן על ראש הכולל מוטלת האחריות לפרנס אותם כמו שצריך, כדי שישבו ללמוד תורה, שלא יהיו טרודים, שלא יחשוב כל היום על כסף, מאיפה ישיג את זה ומאיפה ישלם את זה, יעשה כל יכולתו שיהיה לו כל היכולת ללמוד תורה לגדול בתורה .

אדם שעושה דברים כאלה, איזה קדושה יש לו אצל הקב"ה, כמה אוהב אותו הקב"ה. הוא בכלל מזכה את הרבים, לא רק זרים, גם בנו הוא בכלל הרבים. יחתן את בניו יכבד אותם ויתן להם בהתחלה עד שיעמדו על רגליהם כדי שיוכלו לשבת ללמוד.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך".

 

תגיות:הרב עובדיה יוסףנידונדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה