עלון הידברות

"זיכוי הרבים? זה כמו חיידק אצלי"; גם שמעון גנן מפיץ את עלון הידברות

הוא בן 70 – אבל נשמע כמו בן 30, עובד כדי לכסות חובות – אבל מפיץ את עלוני הידברות ועוסק המון בזיכוי הרבים. הסיפור המרתק של שמעון גנן

אא

כששמעון גנן עונה לשיחת הטלפון שלי, אני כמעט בטוחה שטעיתי במספר. נאמר לי שאני פונה לאדם בן 70, אבל צליל קולו של האדם שמעבר לקו נשמע צעיר בהרבה.

"אומרים לי שאני נשמע צעיר", הוא צוחק. "אני עושה הרבה, רץ ממקום למקום, גם לעבודה וגם לזיכוי הרבים. גם לנסוע על אופנוע בגיל שלי זה די חריג, ובכל זאת אני עושה את זה", הוא מפתיע.

נסיבות לא פשוטות מובילות את שמעון גנן לפעילות הנמרצת הזו. כן, הוא בן 70 וכבר כמה שנים בגיל פרישה – אך הוא עדיין עובד. שורה של תקלות במהלך החיים הובילו אותו לחובות גדולים, והוא אינו מסתמך על פנסיה. הוא ממשיך לעבוד בכל מה שאפשר כדי לכסות את החובות. גנן, שגר בהוד השרון, עובד בסוכנות של שואבי אבק בפתח תקווה ובקריית מטלון, ובמקביל – גם בקופת חולים לאומית.

"אני למעלה מ-30 שנה בתשובה", הוא מספר לי. "לפני 31 שנה עברתי סמינר של 'ערכים' במשך שבוע, וכבר אחרי 3 ימים נשארתי עם הפה פעור מהעוצמה של התורה". מאז, גנן לומד ללא הפסקה. "אני גם כותב תורה – כותב את מה שאני לומד. אני שומע שיעורים של הרב זמיר כהן, למשל, גם בערוץ הידברות וגם בשיעורים שלו שאני מגיע אליהם, ואני כותב תמצית של השיעור. זו דרך טובה של שינון וחזרה וכך אני זוכר כל מה שלמדתי".

גנן גם מחובר מאד לברסלב, ומספר כי כבר 17 שנה ברציפות שהוא נוסע לאומן לראש השנה. אבל הדבר שבו הוא עוסק יותר מכל, הוא זיכוי הרבים. "העניין הזה של זיכוי הרבים, זה כמו חיידק אצלי. הרב שלי פעם היה צריך לומר לי להפסיק, כי הוצאתי הרבה כספים בשביל זיכוי הרבים, עברתי כבר את החומש. הרב שלי הזכיר לי שלא חוכמה לקחת כסף מהבנק, גם אם זה זיכוי הרבים... ועדיין, אני אוהב את העניין הזה, ומשקיע בו כמה שאני יכול. כבר 10 שנים שאני מפיץ עלונים, יש לי בערך 10 עלונים שונים שאני מפיץ. את הידברות אני מכיר הרבה שנים, אבל משום מה רק לפני שנה נחשפתי לעלון שלו. זה היה בערך בתקופה שהעלון עלה מ-8 עמודים ל-16 עמודים. ראיתי אותו פעם אחת – ונדלקו לי העיניים. מיד התחלתי להפיץ גם אותו".

איפה אתה מחלק את העלון?

"אני גר בהוד השרון, אז אני מחלק קודם כל שם. הוד השרון היא עיר גדולה מאד, אז יש עוד כמה אנשים שמתחלקים איתי בזה, יש לנו בעיר יותר מ-50 בתי כנסת. אני מחלק בערך ברבע מהם, באזור נווה נאמן והסביבה. בנוסף אני מחלק גם בפתח תקווה, באזורים שאני עובד בהם, וגם באלעד – פעם עבדתי שם באבטחה, והתחלתי לחלק באזור. גם היום אני נוסע לשם, אנשים מחכים לעלון הזה. אצלי בשכונה יש 8 בתי כנסת. רובם בסגנון דתי לאומי, וישנו בית הכנסת שאני מתפלל בו, היחיד שהולך לשיטתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. בכולם חוטפים את העלון, ממש כולם אוהבים אותו".

אוהבים ממש, כנראה. גנן מספר לי על עלון נוסף שחילק במשך תקופה ארוכה, עלון שהשתייך למגזר מסוים. כעבור זמן, הופסקה ההפצה של העלון, כי לא היו לו די מפיצים. גנן פנה לבתי כנסת של אותו מגזר וניסה לגייס מפיצים עבור אותו עלון, אך לא הצליח. "זה לא הפתיע אותי מאד. אמנם זה היה עלון שכביכול שייך להם, אבל אף פעם לא קבלתי הרבה תגובות עליו. על עלון הידברות, לעומת זאת, אני מקבל תגובות כל הזמן".

אלו תגובות?

"אני אגיד לך בצורה פשוטה: בכל פעם שאני מגיע לאיזה מקום ומחלק את עלון הידברות, שואלים אותי: 'מה, רק זה?'. זה אומר הכל. אנשים פשוט רוצים עוד ועוד.

גנן ממהר לסיים את השיחה, עליו לחזור לעבודה. "את מכירה את השיר של אהרן רזאל, 'אני קבעתי את מושבי פה בבית המדרש'?", הוא שואל אותי לסיום. "אז לזה אני מייחל. שאוכל לעזוב את העבודה לגמרי, ולהקדיש את הזמן שלי רק ללימוד. אבל גם אז, את זיכוי הרבים לא אעזוב".

מעוניינים לקבל את העלון לחלוקה והשתתפות בהוצאות? חייגו 073-2221388 או מלאו פרטים כאןכך תקבלו 50 עותקים לחלוקה מדי שבוע, לזיכוי הרבים. מומלץ ביותר! ועכשיו מבצע - חודש ראשון ללא תשלום (בהתחייבות לשלושה חודשים). לחצו כאן להצטרפות.

תגיות:הפצהעלון הידברותשמעון גנן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה