חדשות בארץ

מצילים חיים: האם הצעת החוק תעשה סוף לתופעת העישון המסוכנת?

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק, האוסרת על פרסום מוצרי טבק ומטילה מגבלות על הצגתם. האם הצעת החוק תעשה סוף מבורך לתופעה הכואבת?

  • ט"ו תמוז התשע"ח
אא

הצעת חוק מבורכת, שצפויה לעשות סוף לתופעת העישון המסוכנות: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק, האוסרת על פרסום מוצרי טבק ומטילה מגבלות על הצגתם. החוק יאסור פרסום מוצרי טבק ועישון בתקשורת, למעט בעיתונות המודפסת בה יותנה הפרסום בכך שבצמוד לו תופיע מודעת אזהרה בגודל זהה. כמו כן, החוק יטיל מגבלות על הצגת הסיגריות בחנויות ובמרכולים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "מטרת החוק  להגן על בריאות הציבור, ובמיוחד על בריאותם של קטינים, באמצעות קביעת איסורים, הגבלות וחובות בכל הנוגע לפרסום ושיווק של מוצרי עישון. זאת באמצעות איסור גורף של פרסום מוצר עישון והגבלת פעולות העשויות לעודד התחלת שימוש במוצרי עישון או להקל את השימוש בהם, וכן באמצעות מתן מידע לציבור והכל בשל הנזקים הקשים והקטלניים שנגרמים לבריאות כתוצאה משימוש במוצרי עישון".

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, בירך על אישור הצעת חוק פרסום מוצרי עישון והטלת מגבלות למכירה. "אני שמח שהצעת החוק אושרה בתמיכת משרד הבריאות. העישון הורג ואנו נמשיך במאבק למניעת נזקי העישון בכל דרך שהיא. "הצעת החוק המשותפת לוועדת הכלכלה ולמשרד הבריאות שאושרה היום לקריאה ראשונה תשנה מהיסוד את הרגלי העישון בישראל ותביא להורדת שיעור העישון בדגש על אוכלוסיות בהן שיעור העישון גבוה במיוחד".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר: "אנו שבעי רצון מכך שהוועדה הכלילה את הפרק המחיל על סיגריות אלקטרוניות את כלל המגבלות החלות על מוצרי טבק ואת הצעתנו לאיסור מוחלט לשיווק סיגריות אלקטרוניות עם תחולת ניקוטין העולה על 20 מ״ג למיליליטר".

20% מכלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל מעשנת וכ- 20% מתלמידי כיתות י' התנסו בעישון סיגריות אי פעם. אחוז התלמידים בכיתות ו', ח' ו-י' המעשנים סיגריות או מוצרי טבק לפחות פעם בשבוע היה 3.5% במגזר היהודי - כך עולה מדו"ח שר הבריאות על העישון בישראל בשנת 2017.

עישון הוא אחד מהגורמים המובילים לתחלואה ותמותה והיחידי שמהווה גורם סיכון משותף לארבעת המחלות המרכזיות בתחלואה הלא מדבקת: סרטן, מחלות לב וכלי דם, סכרת ומחלות בדרכי נשימה.

תגיות:עישוןחוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה