פרשת בלק

כשנתקעים ב"פקק" באמצע החיים

את חייבת להאמין שלכל "פקק" בחיים יש סיבה מדויקת – אולי עכשיו אני לא רואה ולא מבינה, אבל יום יבוא ופאזל החיים יושלם, והכל יתבהר ויתברר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החיים הם כמו נסיעה על הכביש. צמתים, תמרורים... כולנו קדימה אל היעד המבוקש.

רק מה? לפעמים נתקעים!

לא פעם אנחנו נתקעים בפקק בדרכים. באחת הפעמים, כשהיינו תקועים בפקק ארוך ומעצבן, הנהג שלפנינו התחיל לצפור ולצפור... יצא אליו אדם חביב ושאל בחיוך: "אחי... למה אתה מצפצף ומתעצבן? נראה לך שזה יעזור? הרי זה שלפניך לא אשם! וזה שלפניו ולפניו ולפניו – גם הם לא אשמים... יש סיבה לפקק הזה. עוד מעט, אחי, קצת סבלנות, הפקק יתפוגג ונראה מה הסיבה. אולי חלילה תאונה, אולי עובדים על הכביש... יש סיבה!".

ובאמת, חשבתי לעצמי, ככה זה גם בחיים. לפעמים את תקועה כמו באיזה פקק, בשידוכים או בפרנסה או חלילה בבעיה בריאותית, ומנסה להאשים אל כל העולם. את בעלך, את גיסתך, את המנהל בבנק או את הבוס בעבודה... ולא מבינה שאין אשם, יש רק השם!

בדיוק כמו בפקק על הכביש, שאת יודעת שיש סיבה והפקק הוא לא סתם שעמום של איזה נהג, כך את חייבת להאמין שלכל "פקק" בחיים יש סיבה מדויקת – אולי עכשיו אני לא רואה ולא מבינה, אבל יום יבוא ופאזל החיים יושלם, והכל יתבהר ויתברר !

 כי לא נחש ביעקב ולא קסם בישראל... ראה מה פעל קל..."

בלעם לא מבין – הנחש והקסם לא שולטים בבני ישראל... איך זה ייתכן?

והתשובה פשוטה, כך מסביר ה"ייטב לב": כשיהודי רואה נחש, הוא מבין מיד שזה לא נחש – זה השם! יהודי מבין ששום קסם או לחש, עין רעה או קווים בכף היד יכולים לשלוט על חייו – "ראה מה פעל קל..." – יהודי מבין בפשטות שהכל זה מהשם יתברך. הוא רואה בכל צעד אלוקות, ובכל פקק בחייו את בורא העולם, וכשיהודי חי כך את חייו באמונה תמימה ופשוטה, הוא מנמיך את כל הכוחות והם לא יכולים לשלוט בו.

לעיתים מקיפים את האדם ניסיונות וייסורים, קשיים, בלבולים... נראה שאין עצה איך לצאת ממצב כזה או אחר. כל מה שצריך זה רק להדליק את אור האמונה, להנמיך את הכל, להגדיל אמונה ולהבין באמת שכל הניסיונות, וגם הבלבולים, כל מה שעובר – זה הכל מלמעלה, ואין אשם, יש רק השם!

ובאמת, עניין גדול וסגולה נפלאה להסיר ולבטל את כל הדינים ורצונות אחרים – שלא יוכלו לשלוט בו, ולא יעשו שום רושם כלל, כשהאדם קובע בליבו לאמר הלא השם הוא האלוקים האמיתי ואין עוד מלבדו יתברך שום כוח בעולם... (נפש החיים).

תגיות:הרבנית חגית שירהפרשת שבועפרשת בלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה