חדשות בארץ

פרס ביטחון ישראל למפתחי פרויקט גילוי המנהרות: "מערך שאין דומה לו בעולם"

נשיא המדינה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ומנכ"ל משרד הביטחון העניקו אתמול בטקס חגיגי בבית הנשיא בירושלים, את פרס ביטחון ישראל למפתחי המיזם.

מנהרת טרור(צילום: דובר צה"ל)מנהרת טרור(צילום: דובר צה"ל)
אא

האנשים שהשיגו את פריצת הדרך שאפשרה לגלות את מנהרות הטרור קיבלו את הפרס היוקרתי ביותר במערכת הביטחון.  את המערך שהוביל למפנה באיתור מנהרות הטרור ולפרויקט שהביא לסיכול מאות פיגועים, הובילו אנשי מפא"ת במשרד הביטחון בשיתוף עם זרוע היבשה ועוצבת שועלי האש בצה"ל, אלביט, רפאל ומשרד ראש הממשלה. 
נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אודי אדם, העניקו אתמול בטקס בבית הנשיא בירושלים את פרס ביטחון ישראל עבור פרויקטים ופעילויות שתרמו לביטחון המדינה ולשמירה על עוצמתה ויתרונה האיכותי בשדה הקרב, הן בהיבט הטכנולוגי והן בהיבט המבצעי. בהודעת משרד הביטחון נאמר: "מדובר במערך שאין דומה לו בעולם ושהוביל למפנה במערכה לסיכול איום המנהרות. המערך מומש בשילוב גופים רבים, במיקוד טכנו-מבצעי הדוק ובדבקות מרשימה במטרה וכולל פריצות דרך טכנולוגיות במספר פרויקטים יצירתיים". את הפרס על הפיתוח לטיפול באיום המנהרות קיבל מפקד אוגדת עזה תא"ל יהודה פוקס שהוביל את פיתוח הפרויקט לצד יתר השותפים.

הנשיא ריבלין אמר בנאומו: "בהענקת הפרס הזה מבטאת מערכת הביטחון את אמונתה המוצקה בעליונותו של הגורם האנושי. המערכות והצוותים שזכו השנה הם עדות חיה לתמורות האדירות שחלו במפת האתגרים הביטחוניים העומדים לנגד ישראל. בראש ובראשונה אנו מתמודדים עם האיום האיראני, הרחוק והקרוב, אך במקביל נוצרות זירות לחימה חדשות - טרור הבודדים, סייבר, המלחמה התת קרקעית ואתגר ניהול החיכוך המתמשך והיומיומי עם אוכלוסייה אזרחית פלסטינית. על מנת להעניק לזירות האיומים החדשות מענה הולם רעננו את תורת הלחימה, הגדרנו מחדש את יעדי הפעולה, עדכנו את אופן פריסת הכוחות, ומעל לכל - פיחתנו מערכות מעולות במוכנות שכזו".

תגיות:פרסמנהרותביטחון ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה