חדשות בריאות

הטעם המר של הסוכר: 6,000 ישראלים מתים מדי שנה מעודף צריכת סוכר

כ-15% ממקרי התמותה בישראל (6,042 מקרי מוות) קשורים לעודף משקל או להשמנה. הטעם המר של הסוכר

  • י"א תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מרבים לאכול דברים מתוקים? אולי הנתונים הבאים יסייעו לכם להיגמל מההרגל הרע הזה: 6,402 מקרי מוות בשנה בישראל, שהם כ-15% ממקרי המוות, קשורים לעודף משקל או להשמנה.

הנתונים עולים ממחקר שנעשה במשרד הבריאות כדי ללוות את פעילות "ועדת האסדרה לקידום תזונה בריאה". המחקר בדק את נטל התחלואה והנטל הכלכלי שנגזרים מצריכת סוכר ומהשמנה. מן המחקר עולה גם שעלות הטיפול במחלות הקשורות להשמנה ולצריכת סוכר עומדת על 2.449 מיליארד שקלים בשנה. אם מחשבים גם הוצאות עקיפות כגון ימי מחלה, הסכום מזנק ל- 4.027 מיליארד ₪.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הסביר: "המחקר מבוסס על מחקר דומה שנערך בבריטניה, בעקבות הכוונה להטיל מס סוכר. אנחנו רואים שגם שינוי קטן בצריכת הסוכר הוא בעל ערך משמעותי מבחינה כספית ובריאותית".

לפני חצי שנה פורסם דו"ח של ארגון ה-OECD המצביע על ממצא מדאיג וכואב: ישראל ניצבת במקום הראשון בצריכת סוכר בעולם. הממוצע של צריכת הסוכר בישראל עומד על 170 גרם לנפש, לאחר מכן מלזיה עם כ-160 גרם לנפש, ברזיל עם 155 גרם לנפש, וארה"ב אפילו היא אחרינו - עם 142 גרם בממוצע לנפש ליום.

על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי, צריכת הסוכר לנפש ביום לא צריכה לעבור את השמונה כפיות ביום לגברים (32 גרם), ושש כפיות לנשים (24 גרם)

צריכת סוכר מוגזמת עלולה לגרום להשמנה, לכולסטרול גבוה ולסוכרת. נוסף למחלות אלו, עודף גלוקוז בדם גורם לכאבי ראש, מיגרנות, סחרחורות, דיכאון, התמכרות, נזקים ללבלב, פגיעה בראייה, הזדקנות מוקדמות ועוד.

תגיות:השמנהסוכרמוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה