חדשות בריאות

עכשיו זה רשמי: התמכרות למשחקי מחשב היא מחלת נפש

ארגון הבריאות העולמי החליט להכיר באופן רשמי בהתמכרויות למשחקי מחשב ווידאו כמחלה שתיקרא 'הפרעת גיימינג', והיא תתווסף לרשימת המחלות המוכרות בעולם

  • ז' תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עכשיו זה רשמי: אם במשך יותר משנה אתם משחקים במשחקי מחשב או טלפון שגוזלים מכם זמן רב, הורסים מערכות יחסים ופוגעים בעבודה - אתם סובלים כנראה מ"הפרעת גיימינג"

ארגון הבריאות העולמי בהודעה עדכנית: התמכרות למשחקי מחשב מסווגת כמחלת נפש. בחודשים הקרובים יעודכן ספר סיווג המחלות של הארגון ה-ICD , ובו תוגדר ההתמכרות כ"הפרעת גיימינג".

מי "יזכה" להיחשב כסובל מ"הפרעת גיימינג"? על פי ארגון הבריאות העולמי, מדובר בסגנון התנהגות שבו אדם מאבד שליטה ומגיע למצב שבו הוא נותן עדיפות למשחקים במחשב או בטלפון על פני פעילויות אחרות.

על פי ההגדרה הרשמית, התנהגותו של האדם המכור היא מושפעת באופן משמעותי מהמשחקים, כאשר ההתמכרות גורמת לפגיעה במערכות היחסים שלו או ביכולת שלו להתמיד באותו מקום עבודה לאורך זמן. על מנת שהסובל יהיה מוגדר כחולה, על ההשפעה להיות ארוכת טווח, לפחות 12 חודשים.

לא כל אחד שאוהב לשחק במשחקים דיגיטליים או במשחקי וידיאו יפתח את "הפרעת גיימינג". רוב המבוגרים שמשחקים לא יוגדרו כמכורים.

על פי ההגדרה החדשה, "אנשים צריכים לגלות ערנות ולהיות בבקרה על כמות הזמן שהם מבלים במשחקי מחשב ווידיאו, במיוחד כאשר זה גורם להם לדחות פעילויות יומיות אחרות.

"אם הם חווים שינויים פיזיים או פסיכולוגיים והתפקוד החברתי שלהם נפגע, ייתכן שניתן יהיה לייחס זאת לעובדה שהם מבלים זמן רב מדי במשחקים", לשון הארגון.

לטענת ולדימיר פוזניאק, חבר בארגון הבריאות העולמי, הוספת המחלה למסמך התקינה הינה מהלך חשוב: “מומחי בריאות צריכים להכיר בהשפעות החמורות של הפרעת הגיימינג על הבריאות. רוב האנשים שמשחקים משחקי וידאו לא לוקים בהפרעה, אבל, במקרים מסוימים, שימוש-יתר יכול להוביל לתוצאות חמורות”, אמר.

תגיות:התמכרותמשחקי מחשב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה