בריאות ותזונה

רוצים לזכות לבריאות הגוף והנפש? התפילה מעל הכל

כאשר יש מחלה סמויה באדם שעדיין לא נותנת אותותיה בגופו, או אז ניתן לרפאותה ע"י תפילה עוד בטרם צמיחתה. תפילה היא מעל הכל וחזקה יותר מכל רפואה. וגם - מהו פדיון נפש?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

התפילה היא מעל הכל!!

התפילה לבורא עולם על בריאות הגוף והנפש חשובה עד מאוד!! הסיפורים של אנשים שנושעו רק מתפילה רבים.

בתקופת התנ"ך, חזקיה מלך ישראל (שהיה משורש נשמת משיח) גנז את ספר הרפואות (ספר שהיה כתוב בו מרפא לכל מחלה), כי ראה ברוח קדשו כי אם אדם יחלה וימצא תרופה למחלתו בספר הרפואות, הוא לא יתקרב לבוראו וישכח להתפלל. ולכן המלך חזקיהו גאל את התפילה מן הגלות ע"י גניזת הספר. כמדומני, בדור הזה יש תופעה לא פשוטה שרבים מאיתנו רצים לשיטות טיפול שונות ברפואה הטבעית והרפואה הרגילה, (ואני לא מזלזלת במטפלים וברופאים חס ושלום)
על הדרך אנו מתפללים קצת ומחפשים ישועה אצל המטפלים והרופאים. צריך להפוך את היוצרות ולהשקיע יותר בתפילה והתבודדות ופחות בלבזבז כספנו אצל מטפלים ורופאים. ומדברי רבי נחמן מברסלב: "כי כשנגאלת התפילה, אז נופלים כל הרפואות כנ"ל, כי נתרפאין ע"י דבר ה'...ואזי כל הדוקטורים מתביישין ברפואות שלהם, כי אזי אין כוח לשום רפואה, כי כל העשבים חוזרים כוחם לתוך התפילה, שהוא בחינת דבר ה' שהוא שורשם העליון..." (ר' נחמן, ליקוטי מוהר"ן, תנינא תורה א, י"א).
אומר רבנו הקדוש כי כשאדם מתפלל לבוראו לשם ריפוי זה הדבר הגדול והעוצמתי ביותר מכל הרפואות הפשוטות שיש בעולמנו. ואם אנשים היו רואים בעיני נשמתם (שנמצאת בהסתרה גדולה תחת מעטה הגוף הגשמי) את גודל עוצמת התפילה, הם היו רק מתפללים כל היום ומפסיקים לרוץ לרופא כזה או אחר על מנת למצוא תרופה!! ..."אני ה' רופאך...". ואז כל הרופאים היו מתביישים מגודל עוצמתו של הקב"ה לעומת הידע הזעום שצברו פה בעולם בכמה עשרות שנים בלבד!! בעזרת ה', העתיד הזה לא רחוק מאיתנו ומשיח צדקנו יגלה לנו כי כך הם באמת הדברים, תפילה, תפילה ותפילה!! כך הוא עתיד לכבוש את העולם. זה יהיה כלי הנשק שלו. אין לנו על מי לסמוך רק על אבינו שבשמיים.

רצוי שדרכנו כיהודים תהיה דרך של מניעת יסורים עד כמה שניתן והקדמת תרופה למכה (.."ונשמרתם לנפשותיכם..") הכיצד? כאשר מחלה עדיין לא מתבטאת בגוף והיא סמויה ומקננת, ורק הבורא לבדו יודע ממנה, על כך אומר רבי נחמן מברסלב: "ובתחילת צמיחת החולאת, קודם שנצמח ונתגלה, היו יכולין לרפאות אותו בקל, רק שאז היה נעלם ונסתר מעיני כל, ואין יודע ממנו רק ה' יתברך לבד. אבל כשאוחזין בבחינת דבר ה', בחינת תפילה כנ"ל, שאזי מקבלין הרפואה מכל הדברים שבעולם אפילו מלחם ומים... אני ה' רופאך... ולא יבוא לידי מחלה כלל, כי יתרפא מקודם בעת צמיחתו... כי ע"י דבר ה' יוכל להתרפאות לעולם בכל דבר שבעולם..." (שם). הסבר: כאשר יש מחלה סמויה באדם שעדיין לא נותנת אותותיה בגופו, או אז ניתן לרפאותה ע"י תפילה עוד בטרם צמיחתה. תפילה היא מעל הכל וחזקה יותר מכל רפואה!! וגם אפילו כשהמחלה קשה, כשאוחזים בבחינת דבר ה' ומתפללים אליו מכל הלב ומאמינים שרק הוא יכול להושיע, אז מקבלים את הרפואה מכל הדברים שבעולם, אפילו מלחם ומים ואף אפשר להתרפא מהמחלה בטרם צמיחתה בגוף!! כי ע"י תפילה ניתן להתרפא לתמיד עם כל דבר שבעולם!!

 

פדיון נפש – מה זה?

פדיון נפש מסוגל לפדות את האדם מכל צרה וצוקה (בכל התחומים) ומכל נגע ומחלה!! ידוע בספרי הקבלה שאחד התיקונים הגדולים ביותר שמסוגלים להועיל ולבטל מהאדם גזרות רעות,  לבטל דינים, לפתוח את מזלו לבריאות, רפואה, הצלחה וכדומה זה פדיון נפש. היתרון בתיקון הזה שהוא תיקון לכל גופו של האדם מכף רגל ועד ראש בגוף ובנפש ולשאר המדרגות הרוחניות של הנשמה. עיקר פדיון הנפש הוא המתקת הדינים הנעשה ע"י תפילה ולימוד של הצדיקים על פי כוונות הקבלה, ועל כך רמז רבנו נחמן מברסלב, כמובא בספרים הקדושים.

פדיון נפש היא הפעולה הרוחנית שמשחררת את האדם מגזירת שמיים (דין)!
רוב אנשי העולם, בעת צרה, עושים ומחפשים ריבוי השתדלות ורדיפה אחר רפואות, תרופות, קמעות, טריקים וכו' כששורים עליהם צרות ויסורים. אבל אנחנו צריכים להקדים תפילה ופדיון נפש לפני הצרה, כדי שההשתדלות והמזל והצינורות הרוחניים והסייעתא דשמייא תהא קודמת ומבורכת בכל מעשינו. על כן, טוב לבצע פדיון נפש בכל עת, אפילו בפרוטות, לפני שנגזר על האדם דינים וגזירות שונות ומשונות. ונסיק מכך שבוודאי שחובה לעשות פדיון נפש כשמחפשים ישועה או רפואה למחלה שכבר קיימת: "כי באמת אחר ההמתקה והפדיון, אז דווקא טוב לרפאות החולה ע"י רפואות, כי אז דייקא, אחר הפדיון וההמתקה, יש רשות לרופא לרפאות... גוזרין למעלה, שיתרפא ע"י סם פלוני, וע"י איש פלוני, ביום פלוני"
(ר' נחמן, ליקוטי מוהר"ן, תנינא תורה ג).

מצ"ב התפילה הקדושה והנוראה לפדיון נפש, על פי מה שמקובל בחסידות ברסלב (בדף הבא).

שימו כסף בין שתי כפות ידיכם, יד ימין מעל יד שמאל (חסד מעל דין) ואמרו נוסח זה על האדם שצריך ישועה או רפואה. לא לשכוח לתרום את הכסף לצדקה או הפצת ספרי קודש. רצוי לעשות את פדיון הנפש לאור יום כשאדם אחר עושה זאת עבורך!!!

אופן עשיית הפדיון:

נותן הפדיון ינדב מממונו לצדקה, יניח את שתי ידיו על המעות ומקריא הפדיון (אדם אחר) יניח ידו על הממון, יקשר עצמו לרבי נחמן ויאמר את הנוסח הבא:

מעות, ואת היקום אשר ברגליהם

צדק יקראהו לרגלו, צדק מלכותא קדישא

דינא דמלכותא דינא,

שורש הדינים בינה, אני בינה לי גבורה,

אין הדין נמתק אלא בשרשו.

שלשה ידים בבינה: יד הגדולה, יד החזקה, יד הרמה,

ג' פעמים יד גימטריא שם של מ"ב,

מ"ב שביצירה שם של אנא בכח, מ"ב שבבריאה

שני פעמים אקי"ק,

מ"ב שבאצילות הוי' פשוט במלואו ומילוי דמילוי:

יהי רצון מלפניך

שיומתקו הדינים והגבורות הקשות

מעל (פלוני בן פלוני)

על ידי פלא עליון שהוא חסדים גדולים

ורחמים גמורים ופשוטים

שאין בו תערובת דין כלל אמן.

זה המעות ילך לצדקה, ואתה תלך לחיים טובים ומאושרים.

לרכישת הספר 'רזי התזונה – להתנקות, להבריא, לרזות בקלות' היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן 

תגיות:בריאותתפילהתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה