חדשות בעולם

מי אחראי לתקיפה המסתורית בסוריה, בה נהרגו 52 איראנים?

האם ישראל תקפה בסוריה בתחילת השבוע, או שמא זאת ארצות הברית? גורם אמריקני טוען שישראל עומדת מאחורי התקיפה

  • ו' תמוז התשע"ח
אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה, (צילום: פלאש 90)
אא

מי אחראי לתקיפה הקטלנית בסוריה, בה נהרגו 52 איראנים? בתחילת השבוע נהרגו 52 איראנים בתקיפה מסתורית בסוריה. בתחילה האשימו הסורים את האמריקנים, אך אלו הכחישו זאת מכל וכל. אמש (שני) אמר גורם אמריקני ל-CNN, כי ישראל היא שעומדת מאחורי התקיפה בסוריה.

בדיווח ב-CNN צוין כי אם אכן ישראל תקפה באזור הרי שמדובר בתקיפה לא פשוטה בעומק סוריה, בניגוד לתקיפות האחרות שיוחסו לישראל נגד מטרות איראניות במדינה. בדיווח נאמר שעד כה ישראל נהגה לתקוף לכאורה "יעדים באזור דמשק וחומס, בחלק המערבי של סוריה כדי למנוע התבססות איראנית במדינה בחסות מלחמת האזרחים. התקיפה הזאת", כך נכתב "היא במזרח סוריה, מאות מיילים מאותו האזור, שישראל לכאורה מרבה להפציץ, והיעד – גורמים המסייעים למשטר – שונה מהיעדים הרגילים שישראל בדרך כלל מסמנת – עמדות איראניות צבאיות".

התקיפה הקטלנית התבצעה ביום ראשון בלילה, במחוז אל-הארי שבמזרח סוריה, לא הרחק מגבול עיראק. במהלך התקיפה נהרגו 52 אנשי מיליציות איראניות התומכות בצבא אסד.

סוכנות הידיעות 'רויטרס' כי מטוס ללא טייס, ככל הנראה אמריקני, הפציץ עמדות של מיליציות בין אלבו כמאל לטאף וכן עמדות של צבא אסד. דובר פיקוד המרכז האמריקני, כאמור, הכחיש את הדיווחים כי הם שתקפו בסוריה והגיב ל'רויטרס': "אף חבר בקואליציה בראשות ארצות הברית לא ביצע תקיפות באזור אלבו כמאל".

סוריה, שניסתה לטעון בתחילה כי הנפגעים אינם איראנים, נאלצה להודות על האמת. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם אמר כי 52 אנשי מיליציות איראניות התומכות בצבא אסד נהרגו בתקיפה.

תגיות:איראןהרוגיםתקיפהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה