פעילות הידברות

הערב בשידור חי: הכנסת ספר תורה למערת המכפלה

התרגשות בארגון הידברות: הכנסת ספר תורה למערת המכפלה, מקום מנוחתם של האבות הקדושים. מוזמנים ליטול חלק בזכות הגדולה. ועבור מי מיועדות כל ההכנסות?

  • ה' תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארגון 'הידברות' בפרויקט משמעותי: הכנסת ספר תורה לקברי אבות במערת המכפלה: לקחת חלק בספר תרה שנכתב – זוהי זכות גדולה. זכות זו מתעצמת עוד יותר כאשר מדובר בספר תורה שמוכנס למקום מנוחתם של האבות הקדושים.

"אנחנו רוצים לזכות את עם ישראל בלהכיר טובה לאבות הקדושים", מסביר אופיר אזרד, מנהל מחלקת כנסים בהידברות.

בהידברות לא מתעלמים מכך שחברון בכלל, ומערת המכפלה בפרט, הם מקומות רגישים מבחינה ביטחונית, ועל מנת לוודא את בטיחותם של כל המשתתפים - תיאום מלא נעשה עם כל הגורמים הביטחוניים הפועלים באזור.

התיאומים עם המשטרה והצבא היו מורכבים, כאשר נדרשה ירידה לפרטי פרטים: כמה אנשים מתעתדים להגיע, מסלול התהלוכה המדויק ועוד פרטים רבים. "מדובר בפרויקט אדיר, ותחושת שליחות – כביכול להכיר טובה לאבות הקדושים - התעלתה על כל הסכנות שבדרך", מסכם אזרד את הפרויקט המורכב.

 

"המקום הזה מורכב מרשת של אנשים טובים, שרוצים רק דבר אחד"

בארגון מציינים לשבח את היישוב היהודי בקרית ארבע ובחברון, שלא חסכו מאמץ כדי לסייע לפרויקט. "אני מעלה על נס את יוסף דיין, צובי הולנדר ואשי הורביץ. בטוב לב שופע הם עמלו וסייעו, בשעות לא שעות ביום ובלילה, כדי שהאירוע יצא לפועל על הצד הטוב ביותר", אומר אזרד, ומציין כי לאורך השנה כולה פועלים אנשים אלו ללא שום אינטרס – על מנת לסייע לאנשים להגיע לחברון ולהתפלל במקום הקדוש.

"המקום הזה מורכב מרשת של אנשים טובים, שרוצים רק דבר אחד: להגדיל את כבוד המערה", אומר אזרד. נקודה מפתיעה שהתגלה לאחר שכל הפרטים נקבעו, היא שהיום בו יוכנס ספר התורה למערה - הוא יום ההילולא של רבי אליהו מני זי"ע. רבי אליהו, מגדולי תלמידיו של ה'בן איש חי', היה רבהּ הראשי של חברון, והוא טמון בבית העלמין העתיק בעיר. 

רבים מכירים את המבנה הענק מעל מערת המכפלה; זהו מבנה יהודי, שנבנה בימי בית שני - לפני יותר מאלפיים שנה – ונשאר שלם עד ימינו. למעשה, זהו המבנה הציבורי הפעיל היחיד בעולם שנשאר שלם מתקופה זו. אבל, המבנה איננו המערה עצמה; כדי להיכנס אליו עולים שלש קומות, בעוד המערה עצמה נמצאת עמוק מתחתיו.

 

1000 שנות נדודיו של אברהם אבינו, הסתיימו בחברון 

לפי מסורת יהודית עתיקה, החלום להיכנס למעמקי מערת המכפלה מלווה את האנושות אלפי שנים. ספר ה"זוהר", יסוד חכמת הקבלה, מספר כי במערת המכפלה גנוז סוד רב משמעות: המערה היא "פתח גן עדן".  על פי ה"זוהר", אדם הראשון הרגיש ריח גן עדן בוקע מהמקום, והוא ניסה לחפור מערה ולחזור דרכה אל גן עדן, אך הדבר נאסר עליו. מכל מקום, אדם נשאר מחובר למערה, ולאחר פטירת חוה הוא הטמין אותה במערה, וגם הוא עצמו נטמן בה למנוחת עולם – במקום הקרוב היותר לגן עדן.

אחרי כאלף שנה, אברהם הגיע לארץ ישראל. הוא נדד בארץ, עד שהגיע לחברון. על פי הזוהר, אברהם ראה אור מבהיק ומיוחד בוקע מהמערה, וכשנכנס אליה הריח ריח גן עדן, וראה בה את אדם וחוה.

לכן אברהם חפץ במקום, וקבע את ישיבתו בחברון. הוא התפלל בקביעות במערה, ושאף לקנותה; אך רק מקץ עשרות שנים, אחרי פטירת שרה, הצליח להפוך אותה לקנין עולם לו ולזרעו. במקום הקדוש קבורים ארבעה זוגות של אבותינו הקדושים: אדם וחוה, אברהם ושרה, יצחק ורבקה, יעקב ולאה.

הכנסת ספר התורה תיערך ביום חמישי הקרוב, ח' בתמוז. (21.6.2018) התהלוכה תצא מ'בית הדסה' בחברון. מדובר במתחם מדהים ביופיו, עם אותנטיות של חברון העתיקה. משם תעבור התהלוכה דרך שכונת אברהם אבינו - עד לפתח המערה, המקום הקדוש והנשגב.

עם ישראל מוזמן להגיע ולחלוק כבוד לתורה ולאבות הקדושים. מי שלא יוכל להגיע – מוזמן לצפות בשידור החי שיועבר בערוץ ובאתר בהידברות.

 
 
 
תגיות:אברהם אבינוספר תורהמערת המכפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה