חדשות בעולם

לאחר הסכם סינגפור: תגובות נרגשות בעולם. ואיך הגיבו באיראן?

דרום קוריאה, יפן וסין נרגשות: "נשקול הסרת סנקציות". איראן: "אי אפשר לסמוך על טראמפ"

  • כ"ט סיון התשע"ח
אא

נשיא קוריאה הדרומית אומר כי "זה היה לילה חסר שינה". בפגישה בקבינט, אמר מון שהוא מקווה שהפסגה הזו תוביל לפרק חדש. סין: מברכים על פגישת טראמפ וקים; מקווים להסכם פירוז גרעין. יפן: "אם קוריאה הצפונית תבחר בדרך הנכונה - צפוי לה עתיד מזהיר"

נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין, בירך על המפגש בין הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און. "לא עצמתי עין הלילה. אני, יחד עם כל בני עמי, מקווה שתהיה פסגה מוצלחת שתפתח עידן חדש של פירוז מוחלט מנשק גרעיני, שלום ויחסים חדשים בין קוריאה הדרומית, קוריאה הצפונית וארה"ב", אמר הנשיא.

בתקשורת הדרום קוריאנית הובעה התקווה כי מן המפגש "יפתח עידן חדש של פירוק מוחלט מנשק גרעיני, שלום ויחסים חדשים בחצי האי הקוריאני".

גם בסין עקבו במתח אחר הפסגה ההיסטורית. שר החוץ הסיני אמר היום כי בייג'ינג מברכת על פגישת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. עוד הוסיף שר החוץ ואמר כי סין מקווה שהמדינות יגיעו להסכמה בסיסית בנודע לפירוז קוריאה הצפונית מנקש גרעיני.

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר כי "אם קוריאה הצפונית תבחר בדרך הנכונה – צפוי לה עתיד מזהיר"

לקראת הפסגה ההיסטורית, בירך ראש הממשלה בנימין נתניהו את טראמפ ואיחל לו "הצלחה מרבית במאמץ למנוע סכנה גרעינית בעולם".

בפתח ישיבת סיעת הליכוד, אמר ראש הממשלה: "זה הרי אותו מאמץ בדיוק שאנחנו עושים כאן, שדנתי עם מנהיגי אירופה בשבוע הבא לגביו - למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אנחנו בכל מקרה נפעל כך, כפי שאנחנו פועלים בסופו של דבר להוציא את איראן מסוריה, מכל שטחה של סוריה".

דובר משרד החוץ האיראני הזהיר את קוריאה הצפונית מפני האמריקנים, והתייחס לנסיגה שלהם מהסכם הגרעין. "עליכם להיכנס למו"מ בזהירות, לארה"ב יש מוניטין של נסיגה מהסכמים והפרה של התחייבויות".

תגיות:סינגפורהסכם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה