חדשות בעולם

טראמפ במסיבת עיתונאים בסינגפור: "פותחים פרק חדש בהיסטוריה"

אחרי שנפרד משליט צפון קוריאה, התייצב טראמפ למסיבת עיתונאים בסינגפור והסביר כי זהו הצעד הראשון בפירוקה של צפון קוריאה מהנשק הגרעיני

  • כ"ט סיון התשע"ח
אא

לאחר שנפרד משליט צפון קוריאה, התייצב נשיא ארצות הברית למסיבת עיתונאים בסינגפור, וסיכם את הפסגה. "אני משוכנע שבעקבות הפסגה והחתימה על מזכר הבנות עם קים ג'ונג און, צפון קוריאה באמת נמצאת בדרך להתפרק מנשק גרעיני. קים נתן התחייבות חד משמעית להשלים את פירוק חצי האי הקוריאני מגרעין. עם זאת הנשיא האמריקני הדגיש כי לפי שעה לא יוסרו סנקציות מצפון קוריאה", אמר הנשיא.

"בכוונתי להפסיק את התרגילים המשותפים לצבא ארה"ב עם צבא דרום קוריאה. בסופו של דבר אני רוצה להחזיר הביתה את עשרות אלפי החיילים האמריקנים המוצבים שם כיום. עם זאת, עדיין לא הגיע השלב שבו אפשר להשיבם", הוסיף טראמפ.

"קים מוכיח ששינוי אמיתי הוא אפשרי. פגישתי איתו הייתה כנה ומועילה. אנחנו מוכנים להתחיל היסטוריה חדשה ולפתוח פרק חדש ביחסים בין המדינות שלנו.

לאחר הסיכום, נשאל טראמפ על ידי העיתונאים כיצד הרגיש בנוח לתאר את קים כ"אישיות נהדרת וחכמה מאוד", למרות שהוא אחראי על פעולות דיכוי אכזריות בארצו. טראמפ השיב כי "מי שעולה לשלטון בגיל 26 ומצליח לנהל את ארצו הוא אכן אדם מוכשר. לא אמרתי שהוא נחמד, אמרתי שהוא מוכשר".

כזכור, במסמך שנחתם בין השליטים נכתב כי "מתוך הכרה בכך שפסגת ארה"ב-הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה – הראשונה בהיסטוריה – הייתה אירוע רב-משמעות ומגשרת על עשרות שנים של מתח ועוינות בין שתי המדינות ולמען הפתיחה של עתיד חדש, הנשיא טראמפ והיו"ר קים ג'ונג און מתחייבים ליישם את התנאים בהצהרה המשותפת הזו באופן מלא ובמהירות. ארה"ב והרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה מתחייבות לקיים בהקדם האפשרי עוד סבבי משא ומתן בהובלת מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו וגורם רשמי בכיר בדרג רלוונטי ברפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה, כדי ליישם את תוצאות הפסגה בין ארה"ב לרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה.

נשיא ארה"ב, דונלד ג'יי טראמפ, ויו"ר הוועדה לענייני המדינה של הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה, קים ג'ונג און, התחייבו לשתף פעולה למען פיתוח יחסים חדשים בין שתי המדינות ולמען קידום השלום, השגשוג והביטחון של חצי האי הקוריאני ושל העולם".

תגיות:טראמפצפון קוריאהנשק גרעיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה