בריאות ותזונה

אחת ולתמיד: דיאט או מים – מה מועיל יותר להורדה במשקל?

צוות חוקרים בדק האם שתיית משקאות דיאט אכן מסייע בדיאטה, והשוו בינו לבין שתיית מים. מה תורם יותר לתהליך ההורדה במשקל, ומה הסכנה הטמונה בממתיקים מלאכותיים?

  • כ"ד סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צוות חוקרים בדק האם שתיית משקאות דיאט המכילים ממתיקים מלאכותיים תורמים להורדה במשקל, והשוו ביניהם לבין שתיית מים.

במחקר, שפורסם בכתב העת הבינלאומי להשמנה, נבחנו 240 מחקרים שנערכו על בני אדם ו-90 מחקרים נוספים שנעשו על בע"ח. המחקרים בדקו ממתיקים מלאכותיים כדוגמת אספרטיים, סוכרלוז, סכרין וסטיביה. במחקר לא הגבילו את צריכת הקלוריות של המשתתפים בתהליך הדיאטה, ורק שילבו בתוכה ממתיקים מלאכותיים. היו מחקרים שהשוו בין ממתיקים מלאכותיים לסוכר רגיל, והיו שהשוו בין שתייה ממותקת בממתיקים מלאכותיים למים.

התוצאות הראו כי כאשר הוחלפו בתזונה הממתיקים המלאכותיים בסוכר, ילדים ומבוגרים הצליחו לרדת במשקל. בנוסף, כאשר הוחלפו משקאות ממותקים עם דיאט (כלומר, ממתיקים מלאכותיים, עם שתיית מים הם איבדו אף יותר ממשקלם. להערכת החוקרים ייתכן שממתיקים מלאכותיים לא גורמים ליותר תחושת הרעב ולרצון עז לסוכר.

יש לדעת כי ממתיקים מלאכותיים הם נקשרו בעבר לסיכון גבוה יותר לפתח סוכרת מסוג 2. על פי מחקר שפורסם במגזין הרפואי NATURE, נמצא כי סוכרלוז, סכרין ואספרטאם מפריעים את איזון הסוכר בדם. לדברי החוקרים, הדרך שבה ממתיקים מלאכותיים משנים את מאזן הסוכר עלולה לגרום למחלת הסוכרת, כתוצאה מההשפעות השליליות שיש לממתיקים מלאכותיים על החיידקים הטובים במעי.

ממצאים אלו מחשידים לדבי השאלה מה מסוכן יותר - צריכת מוצרים דיאטטיים המכילים ממתיקים מלאכותייםאו סוכר רגיל, ובנוגע לדיאטה המחקר הנוכחי מצא את התשובה.

תגיות:מיםמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה