בריאות ותזונה

7 יתרונות בריאותיים של ענבים, הפרי הקיצי והמרענן

הפרי המתוק והמרענן, אחד משבעת המינים שהתשבחה בהם ארץ ישראל, הינו בעל יתרונות בריאותיים רבים מאוד. 7 סיבות למה כדאי לרוץ ולקנות ענבים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הענבים עשירים בויטמינים ומינרלים

אכילת ענבים מעשירה את התפריט היומי בשלל ויטמים ומינרלים כמו ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B,  פולסין, ניאצין וחומצה פנטוטנית. מגנזיום, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן, נתרן, אבץ. כן מכילים הענבים סיבים תזונתיים, החשובים לפעילות מערכת העיכול.

2. הענבים מפחיתים את הסיכון לחלות במחלות לב

הענבים מכילים שפע של נוגדי חמצון, שהעיקרי שבהם הוא הרסברטרול, המצוי בעיקר בקליפת הענבים. מחקרים רבים מלמדים כי הרסברטרול בעל יתרונות תזונתיים ובריאותיים רבים ומסייע במניעת ובהפחתת הסיכון לחלות במחלות לב, טרשת עורקים ויתר לחץ דם.

3. הענבים מסייעים במניעת סרטן

ענבים מכילים נוגדי חמצון בשם פוליפנולים, אשר מסייעים בהאטת ומניעת התפתחות סוגים שונים של סרטן, ביניהם סרטן הריאות, הפה, הלוע, הוושט, הערמונית, המעי הגס והלבלב. הרסברטרול נמצא גם כמעכב את תהליך התרבות התאים הגידוליים ואף גרם למותם. במחקרים נוספים נמצא הרסברטרול כמגן על העור מפני קרני השמש, ועל כן הוא מסייע במניעת סרטן העור.

4. הענבים מסייעים לירידה במשקל

100 גרם ענבים (25-30 יחידות) מכילים רק 60 קלוריות, ומעניקים תחושת שובע. מחקר שנערך לאחרונה בסן דייגו מצא כי שתית מיץ מענבים ירוקים מסייע להורדה במשקל. הגורם לכך הוא השילוב בין הכימיקלים שבענבים לאינסולין שבגוף.

מחקר שנערך באוניברסיטת ג'ורג'יה מצביע על כך שנוגד החמצון רסברטרול מסייע להפחית במשקל.

5. הענבים נוגדי דלקות

ענבים מכילים מולקולות רבות שמפחיתים את הסיכון לסבול מדלקות פנימיות. צריכת ענבים מונעת ייצור יתר של אנזימים שגורמים לדלקות, כמו ציקלו-אוקסיג'ן 1 ו-2. ענבים גם מכילים אינטרלוקין 1, אינטרלוקין 1 בטא, אינטרלוקין 6, טומור נקרוזיס פקטור אלפא, אינרלוקין-6 ועוד, המסייעים לגוף להתמודד בזמן דלקת.

 6. הענבים מגנים מפני סוכרת

יותר מכך: ענבים, למרות הסוכר שבהם, מגנים על הגוף מפני סכרת. ההסבר לכך הוא שהגורם העיקרי לסוכרת הוא לא סוכר, אלא דווקא השומן. ענבים ידועים כמפחיתים את כמות השומן בגוף וממילא מגנים עליו מפני התפתחות סוכרת.

מגזין הרפואה BNJ פרסם לפני שלוש שנים מחקר שהוכיח כי צריכת חופן ענבים 3 פעמים ביום באופן קבוע מסייעת להפחית את הסיכון לחלות בסוכרת. 

7. הענבים מסייעים ליכולות הקוגניטיבית

מחקר שנערך בשנים האחרונות מצא כי צריכה יומית של ענבים מסייעת בשיפור הזיכרון בקרב בני גיל הזהב, בשל נוגדי החימצון השונים. בנוסף לכך, נוגדי החימצון מסייעים בניקוי דופנות כלי הדם, דבר המאפשר לגוף לשנע ביעילות ובמהירות את המזון שנאכל, ואף לסלק את הפסולת באופן יעיל.

תגיות:ענביםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה