חדשות בריאות

רק 25 דקות ביום: האם נמצאה הנוסחה להארכת חיים?

מחקר שנערך בגרמניה מצביע על כך שהתעמלות סדירה במשך 25 דקות ביום יכולה לעכב את תהליך ההזדקנות. עוד הוסיף הפרופסור כי "היא עשויה לעכב את התחלתה של דמנציה" - האומנם?

  • כ"א סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מסתבר כי 25 דקות ביום של הליכה מהירה יעילה למניעת מחלות, משפרת את מצב הרוח, וגם – יכולה להוסיף לכם עוד 7 שנות חיים, כך על פי ממצאי מחקר שהוצג על ידי מומחי לב בכנס של האיגוד האירופי לקרדיולוגיה.

המחקר, שבוצע על ידי צוות חוקרים באוני' Saarland בגרמניה, הראה כי ביכולתה של פעילות גופנית סדירה לעכב את ההזדקנות, ויותר מכך להוריד ב-50% את הסיכון לתמותה מהתקף לב אצל אנשים בגילאי 50-60.

הגברים והנשים (בגילאי 30-60) שהשתתפו במחקר לא התעמלו בקביעות, לא עישנו ובאופן כללי בריאותם הייתה טובה. תוך 6 חודשים מתחילת הניסוי נצפו שינויים בגוף העוזרים לתיקון ה-DNA. לדברי פרופ' סנג שארמה, קרדיולוג בבית החולים האוני' סנט ג'ורג' בלונדון, 25 דקות בלבד של הליכה מהירה או ריצה איטית מדי יום, יוסיפו לאדם שנים נוספות בבריאות.

"פעילות גופנית מתונה יכולה להפחית את הסיכון למות מהתקף לב כשאתה בשנות ה-50 וה-60 לחייך בכ-50 אחוזים. זה באמת עניין גדול. פעילות גופנית לא רק קונה לך שלוש עד שבע שנים נוספות של חיים, אלא גם יעילה נגד דיכאון, משפרת את התפקוד הקוגניטיבי ולאחרונה יש גם ראיות לכך שהיא עשויה לעכב את התחלתה של דמנציה", הסביר שארמה. בהמשך הוסיף כי אין באפשרותנו לעצור את הזקנה, אך לעכב אותה – אפשר גם אפשר, ואין גיל  מאוחר מדי בשביל להתחיל לעסוק בפעילות גופנית.

המחקר הצביע על כך שפעילות גופנית אירובית ואימוני כוח גורמים להשפעה חיובית על ההשפעות הפיזיות בתהליך ההזדקנות. לדברי המחברים, ייתכן כי פעילות אירובית ופעילות גופנית ברמה גבוהה יהיו יעילות יותר מהרמת משקולות.

"המחקר מאפשר קצת יותר הבנה על ההשפעה של פעילות גופנית על הגוף. זה עוזר לנו להבין את תהליך הזדקנות התאים שמניע את האיברים בגוף שלנו. המחקר מראה שההשפעה של פעילות גופנית יכולה להיות ברמה התאית", אמרה קריסטי דיטון , פרופ' בביה"ס לרפואה קלינית באוני' קיימברידג' לטלגרף הבריטי.

עוד הוסיפה:  "ככל שתהיו יותר פעילים, לא משנה מתי התחלתם, כך התועלת הבריאותית תגדל".

תגיות:ריצהמחקרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה