חדשות בארץ

ושוב זה קורה: עובדי הרכבת מנעו מחב"דניק נוסף להניח תפילין בקרונות

על רקע פרשת התפילין של החב"דניק שהושפל בשדה התעופה - סיפור נוסף כאוב לא פחות עולה לכותרות, הפעם מצד עובדי רכבת ישראל. "למה ב-50 השנים האחרונות לא שמענו סיפורים כאלה? אליי מעולם לא ניגש פקח וביקש ממני להפסיק. מורגש כאן שבשנים האחרונות יש מגמה של רדיפה דתית"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על רקע פרשת התפילין של החב"דניק שהושפל בשדה התעופה - סיפור נוסף כאוב לא פחות עולה לכותרות, הפעם מצד עובדי רכבת ישראל. 

כפי שדווח הבוקר ברדיו FM103 חב"דניק תושב צפת שנכח על רכבת שעשתה דרכה מלוד לכרמיאל - עבר בין הקרונות והציע לנוסעים להניח תפילין, אך הדבר חרה לעובדי הרכבת שהחליטו להניא אותו ממעשיו, ולמנוע את הנחת התפילין. "הפקח ניגש אליו וביקש ממנו לעצור בטענה שנוסעים התלוננו שהוא מפריע להם", סיפר אביו של החב"דניק במהלך התוכנית. 

לדבריו, בנו הסביר לפקח שהוא מציע בצורה עדינה, ומכבד אם הנוסעים משיבים בשלילה - וביקש שלא יעצור אותו מלהמשיך במצווה החשובה, אך הפקח סירב להקשיב. "למה ב-50 השנים האחרונות לא שמענו סיפורים כאלה? אליי מעולם לא ניגש פקח וביקש ממני להפסיק. אנחנו מקצועיים ברגישות שלנו, ויודעים לכבד את האחר אבל מורגש כאן שבשנים האחרונות יש מגמה של רדיפה דתית", אמר. 

רכבת ישראל בתגובה: "על פי נהלי רכבת ישראל, אסורה כל פעולה שלא אושרה במפורש על ידי עובדי הרכבת בתחנה או ברכבת עצמה. רכבת ישראל מכבדת את נוסעיה מכל הדתות ומאפשרת ביטוי דתי, כל עוד הוא אינו מפריע לנסיעה או לנוסעים".

איך הגיב החב"דניק שהושפל בשדה התעופה על ידי פרופ' לתרבות - בשל התפילין?

תגיות:רכבתסערהתפיליןהדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה