חדשות יהדות

"עשתה פרסום חינמי. עכשיו יותר אנשים יניחו תפילין": החב"דניק מסרטון ההשפלה מדבר

הרב מאיר הרצל ישראל, החב"דניק מסרטון התפילין שמסעיר את הרשת - חושף מדוע העדיף לשתוק נוכח ההשפלה מצד פרופ' פרי, ומדוע הוא חושב שהיה כאן קידוש השם גדול. ומה אומר על הפרשה העיתונאי ידידיה מאיר?

אא

הרב מאיר הרצל ישראל, החב"דניק מסרטון התפילין שהרעיד בימים האחרונים את המדיה החברתית - חושף מדוע העדיף שלא לענות לפרופ' פנינה פרי שהעליבה וביזתה אותו משום שהניח תפילין בשדה התעופה, ומדוע הוא רואה בהשתלשלות הדברים - ברכה ולא קללה. "בזכות אותה אישה כל העולם יודע עכשיו כמה חשוב להניח תפילין, והמודעות לכך עלתה", הוא אומר בראיון לNEXTER. "מעז יצא מתוק. היא באה לקלל ונמצאה מברכת".

מרגע שהתפרסם, הסרטון זכה לאלפי צפיות ושיתופים, וכן ללא מעט תגובות נזעמות ברשת. אך הרב ישראל דווקא חושב שפרי עשתה פרסום חינמי נפלא ש"זכה להדים בכל העולם, בנושא הנחת התפילין", וכי מדובר בקידוש השם של ממש.

לדבריו, מאז לא מפסיקות התגובות להגיע, כולל מאנשים חילונים שתומכים בהתנהגות שלו ומשבחים אותו על שהעדיף לשתוק אל מול הביזוי.

 

העיתונאי ידידיה מאיר: "זה מה שקורה לקיצוניים מול קמפיין יומיומי"

עוד הוסיף ישראל וסיפר כי במנהגו זה להניח תפילין בשדה התעופה לפני טיסות הוא אוחז מזה תקופה ארוכה, ואין לו כוונה להפסיק - למרות כל מה שקרה. "זה ממש לא מרתיע אותי. אני עושה את זה באהבה גדולה לעם ישראל, ולא כופה דבר על איש. יש כאלה שלא רוצים להניח וזה בסדר, אני לא מחייב אף אחד. לא נפגעתי מאותה אישה, היא צריכה לעשות חשבון נפש לעצמה. אני אמשיך לעשות מצוות למען עם ישראל", סיכם.

בהמשך התייחס לפרשה גם העיתונאי ידידיה מאיר, ובראיון לאמיר איבגי מערוץ 20 אמר כי "האישה הזאת היא סוג של קורבן של קמפיין. אנחנו עדים בתקופה האחרונה, בשנה או בשנתיים אחרונות, קשה לי בדיוק להיזכר מתי המילה 'הדתה' פרצה לחיינו, והיא לא הייתה שם. היא פרצה יום אחד ונכנסה כאילו היא חלק מהשפה העברית".

המילה החדשה הזו לדבריו "השתלטה לנו על התודעה, והיא בעצם אומרת שדת זה רע, תפילין זה רע, סוכה זה רע, מזוזה זה רע. יש תרי"ג בעיות לעם ישראל – תרי"ג מצוות. ואם הדתה זה רע – כשאתה רואה אדם בשטח ציבורי מציע למישהו מניח תפילין אז…תשמע היא אמנם קיצונית, היא לדעתי גם לא מייצגת. אבל זה מה שקורה לקיצוניים מול קמפיין יומיומי".

תגיות:קידוש השםחב"דתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה