בריאות ותזונה

למה כדאי לשלב אגוזי מלך בתפריט? קבלו 5 סיבות מעולות לבריאות

מונעים סוכרת, תורמים לירידה במשקל ומשפרים את בריאות הלב: זה רק חלק מהרשימה שתשכנע אתכם להוסיף אגוזי מלך בתפריט התזונה שלכם, עם זאת שימו לב כי מומלץ לצרוך 7-9 אגוזי מלך ביום, כיוון שצריכת כמות עודפת של אגוזי מלך עלולה להוביל חלילה לתגובות אלרגיות מסכנות חיים

  • י"ד סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מונעים סוכרת, תורמים לירידה במשקל ומשפרים את בריאות הלב: זה רק חלק מהרשימה שתשכנע אתכם להוסיף אגוזי מלך בתפריט התזונה שלכם, עם זאת שימו לב כי מומלץ לצרוך 7-9 אגוזי מלך ביום, כיוון שצריכת כמות עודפת של אגוזי מלך עלולה להוביל חלילה לתגובות אלרגיות מסכנות חיים:

1. מונעים סוכרת

על פי  מחקר נמצא כי נשים שצרכו לכל הפחות 28 ג' של אגוזי מלך מדי שבועיים הפחיתו את הסיכון ב-24% לפתח סוכרת מסוג 2. להערכת החוקרים גם גברים כלולים באותה ההשפעה.

2. מקדמים שינה טובה יותר

אגוזי מלך מהווים מקור מצוין למלטונין, ההורמון שאחראי לוויסות שינה וערות. אגוזי מלך מגבירים את רמת המלטונין בדם, ולפיכך מסייעים לשינה טובה יותר.

שימו לב - אגוזי מלך אינם משמשים תחליף לתרופות אצל הסובלים מבעיות שינה חמורות, על כן אם אתם מתקשים להירדם כי אתם לחוצים, כדאי לכם לאכול מספר אגוזי מלך בשילוב כוס תה קמומיל.

3. מפחיתים לחץ

כאמור,  אגוזי מלך משמשים תרופה מצוינת להתמודדות עם לחץ. צוות חוקרים גילו כי בעת צריכה מתונה של אגוזי מלך בתוספת שמן אגוזי מלך, מפחיתה את תגובות לחץ הדם, כמו את לחץ הדם בזמן מנוחה. אגוזי מלך עתירים בנוגדי חמצון, סיבים ושומנים בריאים המפחיתים באופן טבעי לחצים.

4. משפרים את בריאות הלב

כידוע, אגוזי מלך בעלי תכולת נוגדי החמצון הגבוהה ביותר מכל האגוזים והזרעים, על כן הם יעילים במיוחד במניעת מחלות לב.

בנוסף,  אגוזי מלך עתירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3, המורידות את הכולסטרול הרע ומחזקות את ייצור הכולסטרול הטוב. אם תצרכו לכל הפחות 20 גרם אגוזי מלך ביום, כך תוכלו לשמור על בריאות הלב שלכם.

5. מסייעים לירידה במשקל

נכון, אגוזים נחשבים למזון שומני, אולם ביכולתם לסייע לירידה במשקל באמצעות שמירה על משקל היעד לאחר הדיאטה.

מחקרים רבים הראו כי צריכה מתונה של אגוזי מלך אינה גורמת להשמנת יתר. דעו כי אונקיה אחת של אגוזי מלך (שני חצאים) מכילה 2.5 גרם של אומגה 3, כ-4 גרם של חלבונים, ו-2 גרם של סיבים. בשל תחושת השובע שהם מעניקים, הם יסייעו לכם בהתמודדות עם הרעב התמידי.

תגיות:אגוזי מלךבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה