שידוכים וחיפוש זוגיות

"לא ראיתי בחורה שיודעת בידיעה ברורה שהיא מתחתנת – עצובה על זה שהיא רווקה"

כמעט בכל טור שלי על שידוכים, אני מקבלת מיילים עם תגובות מתגובות שונות. חלקם, כמו המייל הזה ששלחה אליי קוראת מדהימה בשם ש. שמואלי – גורמים לי לעשות חישוב מסלול מחדש, ולהתבונן בעומק העמוק מני ים שלהם

אא

כמעט בכל טור שלי על שידוכים, אני מקבלת מיילים עם תגובות מתגובות שונות. חלקם, כמו המייל הזה ששלחה אליי קוראת מדהימה בשם ש. שמואלי – גורמים לי לעשות חישוב מסלול מחדש, ולהתבונן בעומק העמוק מני ים שלהם.

"רציתי לכתוב לך כי יש לי תובנות חשובות שהגעתי אליהן בשנה שלפני סוף רווקותי, ורציתי לשתף אותך בהן", כתבה שמואלי בתגובה על הטור האחרון שלי.

כבר בשורות הראשונות במייל שלה, הבנתי שיש כאן בשורה מסוג אחר לחלוטין, ושאסור, פשוט אסור לי, להשאיר את הדברים רק לעצמי. אז החלטתי לשתף אתכם בדבריה של הקוראת היקרה, שאין לי ספק שתצליח להזיז מיתר כלשהו בלבכם – כמו שהיא הצליחה להזיז בלבי שלי:

"אני חייבת לציין בפנייך, וזה נאמר לטובתך הבלעדית - הטורים השבועיים שאת כותבת על רווקותך תוקעים אותך על תדר של רווקות", כותבת שמואלי. "את חייבת להתחיל להתנהג ולהרגיש כמו "כלה", ובכך תשדרי תדר של כלה ואז זה יהיה עניין של זמן קצר עד שזה יתגשם. אני מציעה שתודיעי להידברות שאת מתחילה לכתוב טורים שבועיים בנושא אחר ולא רווקות, כי זה כבר לא רלוונטי אלייך".

 

"לא ראיתי בחורה שיודעת בידיעה ברורה שהיא מתחתנת – עצובה על זה שהיא רווקה"

ממשיכה שמואלי וכותבת כך:

"כל דבר בעולמנו הוא תדר, וכל דבר בעולמו – לפני שהוא מתגשם לצורתו הפיזית, הוא קודם כל ויברציה. אנחנו בעצם אחראיים לתדר שאנחנו משדרים על ידי הרגשות והתחושות שלנו, וישנו חוק 'דומה מושך דומה' שאומר שהתדר שלנו ימשוך אירועים וחוויות שתואמים לתדר שלנו. לחיוב – על ידי כוח הביטחון בחסדיו ורחמיו של הקב"ה, ולשלילה – 'את אשר יגורתי, בא לי'.

"אדם שרוצה להשיג דבר מסוים, יהיה עליו להרגיש כבר מעכשיו את אותה תחושה שתהיה לו כשיהיה לו את אותו הדבר. כשהוא ישדר ויחוש את אותה הרגשה – תהיה התאמה, והתדר הזה יהיה חייב להתגשם בצורתו הפיזית. במילים אחרות, אם אתה מאמין ובוטח באמת ברחמי שמיים – אתה אמור להיות כבר מעכשיו עם אותה תחושה כאילו קיבלת את הישועה. אתה בטוח לגמרי שה' ייתן לך את הדבר, ולכן אתה מרגיש ומאמין באמונה שלימה שהדבר הזה כבר שלך ואצלך.

"שיטת הביטחון אומרת שאם תבטחי בה' שייתן לך דבר מסוים – וזה דבר שהוא בטוח לטובתך, את תקבלי. ולכן את חייבת לבטוח שה' יחתן אותך".

וכאן, בנקודה זו ממש, אורבת הסכנה שכולנו חוששים מפניה. הייאוש. "אנשים שנפלו לייאוש הם אנשים שלא בוטחים מספיק בהשם, אז למה שהוא ייתן להם? לא ראיתי בחורה שיודעת בידיעה ברורה שהיא מתחתנת – עצובה על זה שהיא רווקה. ביטחון מלא בישועת השם גורם לשמחה ולהרגשה שהדבר כבר אצלך. בדרך המשל – הזמנת מוצר מחנות וזה צריך להגיע בדואר. נכון שאין לך את זה ביד עדיין, אבל את מרגישה שיש לך את זה, את לא מרגישה חסר, כי את יודעת בידיעה ברורה שזה בדרך. כשבוטחים בישועת ה' מתוך רחמיו וחסדיו של ה' בצורה מוחלטת (וזו עבודה אדירה ודרגה) – כבר לא מרגישים חוסר או היעדר בדבר. את יודעת שזה כבר שלך, וזה בדרך, 'בדואר'".

 

חייבים לשנות את התדר, ואז זה יקרה

בנקודה זו נוגעת שמואלי באחד האזורים היותר משמעותיים בחסידות – הגבול הדק שבין עצבות ללב נשבר. "כשאתם לחוצים ורוצים מאוד משהו, אתם עלולים לשדר את התדר ההופכי למה שאתם רוצים. 'אני רוצה חתונה, עוד לא התחתנתי, אני רוצה עבודה, אין לי עבודה' וכדומה – וזה בדיוק התדר וההשפעה שאנחנו מקבלים בחזרה, את החוסר".

מה עושים?

"בכזה מצב עדיף פשוט להרפות ולא לחשוב על זה, כי זה עושה נזק. עדיף כבר להסיח את הדעת ולא לחשוב על זה בכלל. עדיף לא לשדר שום תדר, אפילו לא לנסות תדר חיובי, אם לא מסוגלים ומשדרים לחץ וייאוש. אם כרגע אנחנו מסוגלים לשדר רק את התדר השלילי של החוסר, שנובע מהיסטריה ולחץ – הסיחו את הדעת ואל תשדרו כלום. אם לא מאמינים בישועת השם, היא חס ושלום לא תגיע כי השם לא מושיע את מי שלא מאמין בישועתו. תאמיני בזה, השם יושיע אותך ואת תתחתני".

איך עושים?

"כשאדם מאמין בביטחון גמור שהשם יושיע אותו ויביא לו דבר מסוים, הוא מתחיל לשדר את התדר כאילו שהדבר כבר אצלו, ואז הוא מקבל את זה. אחד הדברים שעשיתי בשנה האחרונה שלי ברווקות, זה להסתכל במחשב על שמלות כלה, זרי פרחים, תסרוקות כלה... הכנסתי את עצמי לאווירת הכלה כדי שיהיה לי יותר קל לשדר את התדר של 'כלה', וכדי שאוכל להאמין שאני מתחתנת בקרוב, בבחינת 'אחר המעשים נמשכים הלבבות'. חייבים חייבים לבטוח ברחמיו וחסדיו של השם שיושיע ולשנות את התדר! ואז זה יקרה!", מסכמת המלאכית שנשלחה אליי משמיים, להעלות חיוך ענקי על פניי.

תגיות:זוגיותשידוכיםשירה כהןמיומנה של משודכת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה