בריאות ותזונה

בלי קשר לדיאטה: מהמאכלים האלו כדאי שתשמרו מרחק

גם אם אתם לא בתהליך של דיאטה, ישנם מאכלים מסוימים שברור לכולנו שעדיף לברוח מהם כמה שיותר. לפניכם רשימה של 5 מאכלים בעייתיים ביותר מבחינה בריאותית, אשר רצוי להימנע מאכילתם או לכל הפחות לשלוט על התדירות והכמות הנצרכת

  • י"ד סיון התשע"ח
אא

גם אם אתם לא בתהליך של דיאטה, ישנם מאכלים מסוימים שברור לכולנו שעדיף לברוח מהם כמה שיותר. לפניכם רשימה של 5 מאכלים בעייתיים ביותר מבחינה בריאותית, אשר רצוי להימנע מאכילתם או לכל הפחות לשלוט על התדירות והכמות הנצרכת:

1 .צ'יפס

לרוב הצי'פס נאכל מחוץ לבית את תפוחי האדמה המטוגנים בשמן עמוק. לעיתים נאכל אף בצורת חטיף. יש לדעת כי מנה רגילה של צי'פס מונה 427 קלוריות, בנוסף לעובדה כי מאכל זה עתיר במלח ושומנים, מה שעלול להוביל לאכילת יתר. בפעם הבאה נסו להסתפק בתפוחי אדמה מאודים או אפויים.

2. גלידה

בדרך כלל הגלידות הנמכרות באופן מסחרי בחנויות עמוסות בסוכר מיותר. הגלידה מכילה המון קלוריות עודפות שאתם לא באמת רוצים לקבל.

ולמי שממש לא יכול לוותר, נסו לבחור בגלידה בריאה יותר, המכילה לכל היותר 15 ג' של סוכר  במנה, וכמובן שלטו על גודל המנה שאתם מתכננים לאכול.

3.עוגיות, קוראסונים ושאר מיני מאפה

כל מאפים המוכנים למיניהם מכילים כמויות עצומות של סוכר ושומנים עודפים וכמובן, עתירי קלוריות, ועל כן רצוי להגביל את צריכתם ככל האפשר.

ואם קשה ךהתאפק – אכלו עוגיה אחת או שתיים, לא לפני שתניחו את השקית בצד.

4. משקאות מוגזים, נקטרים ומיצים

המשקאות המוגזים הינם מובילים ברשימת המוצרים המשמינים. ההיגיון הוא פשוט - מדובר בשתייה עתירת סוכר שאין בה מרכיבים מזינים כלל, ולא נראה שאתם מעוניינים בהכנסת שפע קלוריות מיותרות לתפריט שלכם.

בנוסף, מחקרים הראו כי בצריכת משקאות מוגזים וממותקים באופן שגרתי  עולה הסיכון להעלות במשקל הרבה יותר מאלו שאינם שותים אותם. כמו כן צריכה קבועה של קולה ודומיה מעלה את הסיכון להשמנת יתר, ללקות במחלות לב, סוכרת מסוג 2 ואף סוגים מסוימים של סרטן.

לגבי מיצים מוכנים מהסופר, מסתבר כי מדובר למעשה בנקטרים רווים בסוכר נטולי סיבים תזונתיים וחומרים חיוניים אחרים שמצויים בפרי השלם. עדיף לאכול פרי שלם מאשר לשתות פרי סחוט, או לפחות השתדלו לבחור ב-100% סחוטים טריים ולא יותר מ-150 מ"ל מיץ ליום.

5. פיצה מוכנה

הפיצות הקנויות טעימות מאוד אך מכילות כמויות גדולות מאוד של שומן, פחמימות פשוטות וקלוריות. נסו למצוא את הפיצריה שנוהגת להשתמש במרכיבים בריאים יותר, כדוגמת ירקות טריים וקמח חיטה מלאה, אך יותר טוב אם תכינו פיצה בגרסה ביתית.

תגיות:גלידהצ'יפספיצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה