בריאות ותזונה

רוצים לרדת במשקל? זה הטריק הגאוני שיעזור לכם במשימה

על פי מחקר נמצא כי הגשת מנות קטנות על גבי שולחן גדול גורמת לסועדים אשליה אופטית המסיחה את דעתם, ומשפיעה על כמות הקלוריות הנצרכת באותה ארוחה. שווה לנסות

  • ח' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי מחקר נמצא כי הגשת מנות קטנות על גבי שולחן גדול גורמת לסועדים אשליה אופטית המסיחה את דעתם, ומשפיעה על כמות הקלוריות הנצרכת באותה ארוחה.

המחקר, שפורסם בכתב העת 'ournal of the Association for Consumer Research נערך על ידי מדעני אוכל ממעבדת המזון והמותגים של אוני' קורנל, ובו נכחו 219 נסיינים. המשתתפים הושבו ב-4 שולחנות בגדלים שונים, ועליהם הוגשו משולשי פיצה. צוות החוקרים הזמין 4 פיצות גדולות אותן חתכו למשולשים רגילים (1/8) וכן למשולשים קטנים בחצי (1/16). את משולשי הפיצה פיזרו את בין 4 השולחנות. על שולחן אחד גדול הניחו משולשי פיצה בגודל רגיל בעוד על השולחן השני הגדול הונחו המשולשים הקטנים. על שולחן אחד קטן הגישו משולשים בגודל רגיל, ועל השולחן הקטן האחר הגישו משולשים קטנים. לאחר שהנסיינים התיישבו ליד השולחנות, נאמר להם כי כעת יכולים לאכול חתיכות פיצה כאוות נפשם. בעת האכילה עמדו החוקרים מהצד ועקבו אחר סך משולשי הפיצה שנאכלו ע"י המשתתפים.

לאחר הניסוי נשאלו המשתתפים כיצד הם תפסו את גודלם של משולשי הפיצה. הממצאים הראו כי כאשר הונחו המשולשים על השולחנות הקטנים, הנסיינים זיהו כראוי שחלק ממשולשי הפיצה היו קטנים מהרגיל. עובדה זו גרמה לאכילת אותם משולשים פי 2 מזו שצרכו אלו שאכלו מהמשולשים הקטנים בשאר השולחנות הגדולים. במילים אחרות, החוקרים מצאו כי השולחן הגדול יצר אשליה אופטית, והסיח את דעתם של הנסיינים, כיוון שמשולשי הפיצה נדמו לנסיינים יותר גדולים מכפי שהיו במציאות, נתון שגרם להם לצרוך את אותו מספר משולשים כמו המשתתפים שאכלו משולשים בגודל רגיל מהשולחן הגדול.

"אם אתם רוצים לאכול פחות, הגישו את המזון בכמויות קטנות, על שולחנות גדולים", סיכם ברנן דייוויס, החוקר שעמד בראש המחקר.

תגיות:דיאטהמחקרפיצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה