חינוך ילדים

חינוך הוא תהליך: איך לחנך בסבלנות ובהתמדה

בין פסח לשבועות התורה מלמדת אותנו שהחיים וההתקדמות הם תהליך.

  • ז' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בין פסח לשבועות התורה מלמדת אותנו שהחיים וההתקדמות הם תהליך.

עם ישראל יצא ממצרים במ"ט שערי טומאה. יש צורך לעבור תהליך הטהרות כדי להגיע מוכנים למעמד קבלת התורה. תהליך שנעשה בהדרגה. עבודה יומיומית והתקדמות צעד אחרי צעד. בכל יום תחום אחד יהיה בפוקוס, ועליו נעבוד.

כך הדבר בקניינים רוחניים, וכך הדבר גם בחינוך ילדים. זה תהליך של ילדינו, ולא פחות – גם שלנו.

  1. כמה פעמים כבר אמרת לילד שלא נכנסים לחדר ילדים בזמן שהתינוק ישן שם. "אבל הייתי צריך דחוף...", הילד מתגונן. את מתעצבנת. "אני אומרת רק פעם אחת". את גוערת בו, כועסת, רצינית לגמרי. אבל הנה, זה קרה שוב. שוב הילד נכנס לחדרו של התינוק הישן, שוב נגע במה שאת לא מרשה, שוב לקח בלי רשות. ישנם דברים שאותם לא מספיק להגיד פעם אחת, אלא "פעם אחת אני אומרת, ועוד פעם". יש מצבים בהם קשה לילד להתגבר על עצמו, על יצר הסקרנות שלו, ולראות את צרכי הסובבים אותו.
  2. כמה פעמים אגיד לילד אותו הדבר? את חשה איך המרמור עולה בך. לא מתאים לך לחזור על דבריך שוב ושוב. זה כמו לדבר לקיר. מילת המפתח היא סבלנות. הילד ילמד להתגבר. העקביות שלך תעזור לו בלימוד ובהפנמה של הערכים. זהו תהליך, ותהליך דורש סבלנות. התהליך שלו הוא גם התהליך שלנו.
  3. מהו התהליך שלנו, ההורים, פה בכל העסק? את שואלת. תהליך של בניית סמכות הורית. תהליך של עמידה על העקרונות שלך ברוגע ובסבלנות. בתהליך את מלמדת את הילד שלמען עקרונות את מוכנה לעבוד. בניית בית עם עקרונות דורשת השקעה והתמדה. בניית בית עם עקרונות דורשת מאתנו להכיר את בני הבית היטב. כך נוכל לבנות בית שבו כל ילד מקבל את מקומו.

 

שרה לנגזם היא מנחת קבוצות הורים בשיטת "תקשורת ומודעות עצמית ככלי לחינוך ילדים", מנחת קבוצות הנחייה לסבתא שהיא גם אימא וגם חמות ויועצת מוסמכת בשיטת מח אחד  saralangzam@gmail.com

תגיות:חינוךסבלנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה