חדשות יהדות

זעזוע: ב"ארץ נהדרת" שוב ביזו את התפילין, וגרמו לסערה ברשת

ארץ נהדרת - האומנם? זעם על יוצרי תוכנית הסאטירה, בעקבות מערכון פוגעני ומבזה של התפילין. ההפקה בתגובה: "לא הייתה כאן כוונה לפגוע או לבזות"

אא

יוצרי התוכנית 'ארץ נהדרת' שוב עברו את הגבול, והצליחו לזעזע את אמות הספים כאשר במהלך התוכנית הוצג מערכון מזלזל ומבזה כלפי קודשי ישראל – והפעם, התפילין. במערכון נראה לכאורה השר נפתלי בנט כשהוא עוטה על ראשו זוג תפילין כפול בגודל מוגזם.

הדבר הצליח לעורר סערה רבתי ברשת, ואלפים הגיבו למחדל – ביניהם אף שרים דתיים וחרדיים שהביעו שאט נפש מהמעשה הנפשע. הרב הראשי לישראל, הרה"ג דוד לאו, אמר כי מדובר בזלזול שאינו מתקבל על הדעת, מעשה שלא ייעשה, ודרש את התנצלותם של מפיקי התוכנית. "השימוש בתשמישי קדושה בזלזול, בלעג ובאופן פוגעני הוא נורא ואיום. זהו דבר שאינו מתקבל על הדעת שישודר דבר כזה בתקשורת הישראלית, וזו אינה יצירה תרבותית או בידור. זה לעג כלפי התפילין ותשמיש קדושה, ורמיסת רגשות של מיליוני יהודים".

 

"גם להומור וסאטירה יש קווים אדומים שלא חוצים לעולם"

"הערב שודר קטע מחפיר ופוגעני בתוכנית 'ארץ נהדרת', ששם ללעג ולקלס את התפילין – אותה מצווה קדושה שיהודים מסרו את נפשם להניחם בכל הדורות", אמר גם שר הפנים אריה דרעי. "אם דבר כזה היה מוצג באחת ממדינות העולם, כולם היו זועקים 'אנטישמיות, אבל דווקא כאן במדינת היהודים, דבר כזה עובר בשתיקה. בושה".

אל הדברים מצטרפים גם שר הבריאות יעקב ליצמן שאמר כי מדובר ב"פגיעה חמורה במסורת ישראל, ואני מגנה את זה בתוקף. גם להומור וסאטירה יש קווים אדומים שלא חוצים לעולם".

תגובת הפקת התוכנית הייתה שהמערכון עסק בנושא הזכייה באירוויזיון ובהשראת תסרוקתה של הזוכה. "לא הייתה כל כוונה לפגוע או לבזות". 

איך הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו על המערכון? לחצו כאן

תגיות:ביזיוןתוכניתארץ נהדרתתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה