בריאות ותזונה

החלטתם על ניקוי הגוף מרעלים? אלו הצמחים שתצטרכו להחזיק

לכל מה שאנחנו צורכים – בין אם באכילה, מגע או נשימה – יש השפעה הרסנית על גופנו. אם החלטתם על ניקוי, אלו הצמחים והירקות שתצטרכו להחזיק לטובת התהליך 

צמחי תבלין (צילום: shutterstock)צמחי תבלין (צילום: shutterstock)
אא

לכל מה שאנחנו צורכים – בין אם באכילה, מגע או נשימה – יש השפעה הרסנית על גופנו החל מצריכה של מזונות מתועשים ומעובדים, דרך צריכת תרופות והורמונים וכלה בשאיפת חומרי ניקוי, עשן וקרינה.

אז נכון שהקב"ה הקדים לכל אלו תרופה וברא כמה מכונות משוכללות ביותר בצורת איברים כמו מעיים, כבד, לבלב וריאות, שעמלים ללא הרף כדי לנקות את הרעלים שהצטברו פנימה. אך עם זאת, לעתים קורה והאיברים הללו מתעייפים וזקוקים ל'בוסט' חיצוני שימריץ אותם ויעזור להם להתגבר על העומס.

אחת השיטות לעשות זאת היא ניקוי רעלים אינטנסיבי, שאותו ניתן להשיג באמצעות צריכת צמחים שונים שמכילים חומרים חיוניים כמו אנזימים שתפקידם להסיס ולחסל את הרעלים.

אם כבר החלטתם על תהליך ניקוי שכזה, אלו הצמחים שתצטרכו להחזיק באופן קבוע:

ירקות ממשפחת המצליבים – ברוקולי, כרוב וכרובית

ירקות ממשפחה זו מכילים בתוכם נוגדי חמצון שמסייעים בזירוז תהליך חילוף החומרים כמו גם סילוק הכימיקלים הרעילים מגופנו. בנוסף, הם מכילים תרכובת גופרית שמספחת אליה את הרעלים והופכת אותם למסיסים במים.

תפוח ואננס טריים

הן התפוח והן האננס מכילים חומרים שעוזרים במאוד בסילוק רעלים כגון מתכות כבדות, מהכבד והכליות. בתפוח מדובר בחומר 'פקטין' ואילו באננס מדובר בברומליין – שני אנזימים שמתמחים בחיסול רעלים ש'מטיילים' בחופשיות במעיים ובמערכת העיכול.

סלק

הסלק מעודד ייצור אנזימים שמצמצמים הצטברות של רעלים בכיס המרה ובכבד.

כל הירקות העליים

ירקות עליים כדוגמת כוסברה, שמיר, פטרוזיליה ועוד – נחשבים להכרחיים ביותר בתהליכי ניקוי רעלים, היות והם מכילים מינרלים ופיטוכימיקלים כדוגמת הכלורופיל – שמנקה בצורה יעילה ביותר את הכבד, המעיים והריאות.

לימון

כוס מים ובהם מיץ לימון טבעי על הבוקר – יסייע לא רק באיזון רמות החומציות כי אם גם בסילוק רעלים בקלות.

שום, כורכום וג'ינג'ר

השום, הכורכום והג'ינג'ר (זנגוויל) עוזרים בייצור אנזימים שמנקים את הכבד מרעלים ועוזרים לגוף לשחרר חומרים משתנים ששוטפים מהגוף את הפסולת.

תגיות:ניקוי הגוףצמחיםרעלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה