חדשות בריאות

ההנחיות החדשות של ארגון הבריאות: הסוף לשומן טראנס במזון

ארגון הבריאות העולמי קורא להסיר לחלוטין שימוש בשומן טראנס בכל מוצרי המזון לא יאוחר משנת 2023. להערכת הארגון, בעקבות החלטה זו יימנעו כחצי מיליון מקרי תמותה המתרחשים בשנה כתוצאה ממחלות לב וכלי דם

  • א' סיון התשע"ח
אא

ארגון הבריאות העולמי קורא למדינות העולם לאסור שומני הטראנס במוצרי המזון התעשייתיים לא יאוחר משנת 2023. בעקבות החלטה זו יימנעו כחצי מיליון מקרי תמותה המתרחשים בשנה כתוצאה ממחלות לב וכלי דם.

בהתאם להמלצות החדשות של ארגון הבריאות, חברות המזון נקראו להמיר את השימוש בשומני טראנס. יש לציין כי מדובר במהלך שכבר מיושם חלקית במספר מדינות, שאכן הגבילו את מינון שומני הטראנס במזון.

שומני טראנס מצויים בעיקר במוצרי מזון מתועשים, ביניהם מוצרים מטוגנים, חטיפים ומוצרי מאפה, זאת בשל היותם מאריכים את חיי המדף של המוצרים. על פי הרופאים, שומן טראנס מסוכן מאוד עבור הצרכנים, והם מעלים סיכון למחלות לב ב-21 אחוז ואת הסיכון לתמותה ב-28 אחוז.

שומן טראנס מהווה את אחד מסוגי השומנים המסוכנים ביותר שמוכנסים למזון. בתהליך זה לוקחים שומן מן הצומח ואז הופכים אותו לקשה בשביל למצק את מוצרי המזון. השלכות שליליות רבות יש בצריכת שומן טראנס על גוף האדם כדוגמת העלאת הכולסטרול הרע, הורדת הכולסטרול הטוב, התפתחות סרטן, ובפרט העלאת הסיכון לתמותה ממחלות לב.

מטרת ההנחיות החדשות, שמעדכנות הנחיות קודמות שהומלצו בשנת 2002, הינה צמצום שיעורי התחלואה ממחלות לב וכלי דם. עפ"י הערכת הארגון, 72 אחוז מתוך 54.7 מיליון מקרי תמותה שמתרחשים בשנה, קורים כתוצאה ממחלות לב וכלי דם, לרוב לפני גיל 70.

תגיות:ארגון הבריאותציפסשומן טראנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה