חדשות מדע וטכנולוגיה

ממש לא חללית: לא תאמינו מה מתכוונת נאס"א לשגר למאדים

סוכנות החלל האמריקאית דיווחה על כוונתה לשגר למאדים מסוק זעיר לצורך עריכת מחקר. על המסוק ישלטו מכדור הארץ, והוא תוכנן בקפידה לפעול בהתאם לתנאים המיוחדים של הכוכב

  • כ"ט אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בסוף השבוע האחרון הודיעה סוכנות החלל האמריקאית נאס"א כי בכוונתה לשגרמתכוונת לשגר למאדים מסוק זעיר לצורך עריכת מחקר.

בהתאם לפרסומים, המסוק ישקול 2 ק"ג בלבד. 2 הלהבים שלו יבצעו כ-3000 סיבובים בדקה, כלומר מדובר במהירות הרבה יותר מהירה שמסוקים אחרים, זאת בשל תנאי השטח השונים על גבי מאדים. על המסוק ישלטו מכדור הארץ, והוא יחבור ביולי 2020 אל הגשושיות ומעבדת המחקר אשר כבר עתה פועלות במאדים.

"הרעיון של מסוק שמרחף בשמיים של כוכב לכת אחר הוא מדהים", צייין ג'ים בריידנסטיין, ראש נאס"א, "המסוק במאדים טומן בחובו הבטחה למשימות המדע, החקר והגילוי העתידיות של הכוכב".

לאחר הגעת המסוק למאדים בפברואר 2021, הסבירה סוכנות החלל כי תיערכנה לו 5 טיסות מבחן במהלך 30 יום. בתחילה, בטיסות הראשונות, המסוק יתרחק לפרק זמן של 30 שניות וימריא לגובה של כ-3 מטרים בלבד. בהמשך יתרחק בהדרגה למרחק של כמה מאות מטרים. לאחר שהמסוק יוטל אל אדמת מאדים הוא יישלט עצמאית מכדוה"א.

"שיא הגובה של מסוק בכדור הארץ הוא 40 אלף רגל", הסבירה מנהלת פרויקט המסוק הזעיר בנאס"א, מימי הונג,. "האטמוספירה במאדים היא רק אחוז אחד מזו שבכדור הארץ, אז כשהמסוק הזעיר יהיה על הקרקע במאדים הוא יהיה למעשה כמו בתנאים של גובה 100 אלף רגל בכדור הארץ".

תגיות:חללנאס"אמסוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה