חדשות בארץ

היום: חנוכת השגרירות האמריקנית. כל הפרטים לקראת האירוע

המתיחות הביטחונית בישראל מגיעה היום (שני) לשיאה, בצל הטקס לפתיחת שגרירות ארצות הברית בירושלים. הטקס יחל היום בשעה 16:00

  • כ"ט אייר התשע"ח
ערוגות פרחים לכבוד העברת שגרירות ארה"ב לירושלים (באדיבות עיריית ירושלים)ערוגות פרחים לכבוד העברת שגרירות ארה"ב לירושלים (באדיבות עיריית ירושלים)
אא

המתיחות הביטחונית בישראל מגיעה היום (שני) לשיאה, בצל הטקס לפתיחת שגרירות ארצות הברית בירושלים. מערכת הביטחון נערכת בכוחות מתוגברים לקראת איומי הפלסטינים להפר את הסדר הציבורי. על פי ההערכות, רבבות פלסטינים, בהם ילדים, יגיעו להפגנות במוקדי החיכוך לאורך גבול רצועת עזה, ואלפים מהם ינסו לפרוץ את גדר המערכת. 

טקס חנוכת השגרירות החדשה יחל בשעה 16:00 אחר-הצהריים, ויכלול 800 איש. מתוכם 250 בכירים אמריקנים, בהם חברי קונגרס, רבנים ואנשי ממשל. בראש המשלחת עומדים בתו של הנשיא עצמו - איוונקה טראמפ ובעלה ג'ראד, ובמשלחת עצמה כלולים שר האוצר היהודי סטיב מנוצ'ין, ג'ייסון גרינבלט - השליח המיוחד של טראמפ לענייני המזרח התיכון וענייני משאים ומתנים בינלאומיים. המשלחת כוללת גם את הסנטורים הרפובליקנים טד קרוז ולינדזי גראהם, חבר הקונגרס ג'ון וילסון, יו"ר תת ועדת מוכנות בוועדה לשירותים מזויינים, את מושל פלורידה ריק סקוט, חבר הקונגרס טד דויטש והסנטורים מייק לי ודן הלר, ועוד.

האירוע ייפתח בשירת ההמנון האמריקני. השגריר פרידמן יפתח את האירוע בדברי ברכה. לאחר נאומו של סגן מזכיר המדינה סליבאן יוקרן נאומו של טראמפ בסרטון וידיאו.

לאחר מכן יוסר הלוט מלוח האבן הרשמי של השגרירות. על הלוח מופיע סמל השגרירות ולוחית הקדשה לנשיא טראמפ ולסגנו פנס.

בהמשך ינאמו נשיא המדינה ראובן ריבלין, יועצו וחתנו של טראמפ ג'ראד קושנר וראש הממשלה נתניהו.

המזוזה תיקבע בעוד יומיים, על ידי השגריר פרידמן.

כאמור, כוחות הביטחון נערכים בכוחות מתוגברים. אלפי לוחמי צה"ל, מחטיבות הנח"ל, גבעתי ויחידות מיוחדות מתגברים את גדודי הביטחון באוגדת עזה ובאוגדת יו"ש. הלוחמים הונחו להיערך לשורת תרחישי קיצון בהם פיגועי ירי, הנחת מטעני חבלה וניסיון חטיפה של חיילים במהלך הפרות הסדר. ההערכה היא כי חמאס ינסה לגרום למשבר על מנת לקבל את עזרת הקהילה הבינלאומית.

תגיות:ירושליםשגרירות ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה