סלבס בהתחזקות

נתן גושן מרגש: "אם בשפל המדרגה אתה עדיין מדבר עם בורא עולם - המצב שלך טוב"

זה שנים שהזמר נתן גושן נמצא במגמת שיבה למקורות והתחזקות רוחנית, ונדבך נוסף מאישיותו המיוחדת מתגלה כעת. ראיון מלאה אמונה על הדרך שלו כחוזר בתשובה, על מערכת החינוך ואכזבתו ממנה ועל הסיבה שבגינה הוא לא מסוגל לכתוב שירים על בורא עולם

נתן גושן (צילום מסך יוטיוב)נתן גושן (צילום מסך יוטיוב)
אא

אין זה סוד שהזמר נתן גושן נמצא במגמת שיבה למקורות, והתחזקות רוחנית.

בעבר נפרד מארוסתו למען השבת, וכעת נחשף נדבך נוסף מאישיותו ומדרכו המיוחדת בתשובה.

בראיון רווי אמונה שהעניק למוסף G של 'גלובס', מספר הזמר על תהליך הכתיבה והיצירה שלו לרבות הקשיים שבו ("קשה לי לכתוב על בורא עולם. מרגיש פחד לכתוב על דבר כזה גדול") וכן על תהליך ההתחזקות שלא פעם גובל בנפילות. 

בתוך דבריו מדבר גושן על האופן בו גדל ועל האכזבה שיש לו ממערכת החינוך. "אני מדבר על מה שהיא הופכת אותנו להיות", הוא מסביר ומוסיף כי החינוך הוא "לא פחות חשוב מההשתוקקות לבורא עולם. לכל אחד מאיתנו, החוזרים בתשובה, יש את הדרך שלו, ואצלי זה כל יום מלחמה מחדש לשמור עליה".

 

"אם בשפל המדרגה אתה עדיין מדבר עם בורא עולם - המצב שלך טוב"

כשנשאל האם בו לו לפעמים לוותר על הכל ולהרים ידיים, אמר גושן כי "יש רגע כזה בחזרה בתשובה שאתה אומר 'די'. אבל אם בשפל המדרגה שלך, כשאתה במיץ של עצמך אתה עדיין מדבר עם בורא עולם - המצב שלך טוב". בהקשר זה הוסיף ואמר כי "אני מצפה לראות אצל עצמי התקדמות במידות שלי, ובמצוות".

גם על נושא המסקינטייפ על עיניו של הזמר יונתן רזאל, שהפך לסנסציה תקשורתית - לא פסחה המראיינת ליאת רון. כנשאל גושן על דעתו, אמר כי "מפורסמת אחת שאלה פעם את אביתר בנאי בכיתת אמן 'למה לא תשיר איתי', והוא ענה לה שהרבה אנשים מדמיינים שהוא לא שר עם נשים כי הוא מדיר אותן ולא מעריך אותן, וזה בדיוק ההיפך".

כשדיבר על תהליך הכתיבה שלו, שהחל אי שם בין כיתה ה' ל-ו', סיפר הזמר כי כתב אז בכמויות, ואת מרבית השירים הוציא בעצם מהמגירה. על מה הוא עוד לא כותב? "קשה לי לכתוב על בורא עולם", הוא מודה. "יש לי פחד כזה לכתוב על דבר גדול כל כך".

ואיך אפשר שלא לחתום בהתייחסות לעובדה ש'לא זכה באור מן ההפקר', ושהיה צריך להשקיע מאמצים רבים בתחום שהוא אוהב כדי שהוא ייצר לבסוף פרנסה?! "אנשים שואלים אותי איפה אני מקבל השראה, ואני צוחק. אני יושב ומכריח את עצמי ליצור. כן, יש פעמים שההשראה תופסת אותך, אבל יש פעמים שאני מושיב את עצמי כאילו קיבלתי שיעורי בית", הוא מסכם. 

 

תגיות:התחזקותסלבסנתן גושןבעלי תשובהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה