חדשות בארץ

מחאת המנצח היהודי: החזיר את הפרס בטענה לאנטישמיות

דניאל בארנבוים שנחשב למוביל בתחומו החזיר את פרס ה"אקו", היוקרתי בתחום המוזיקה בגרמניה, שקיבל לפני שנים. הסיבה: הענקת פרס השנה במוזיקה לצמד ראפרים שכתב טקסטים אנטישמיים. "האחריות שלנו למנוע שחופש יפגע בחופש של אחרים", אמר

  • ט"ו אייר התשע"ח
אא

המנצח הישראלי-ארגנטיני דניאל בארנבוים נחשב למוביל בתחומו בעולם, אולם בימים האחרונים נוצרה סערה סביבו לאחר שהחליט להחזיר את הפרס היוקרתי שקיבל במחאה על אנטישמיות. בארנבוים הוא המנהל המוזיקלי של בית האופרה הראשי בברלין. לפני מספר שנים הוא קיבל את פקס האקו, שנחשב לפרס היוקרתי ביותר בגרמניה בתחום המוזיקה, אולם כעת החליט להחזירו לאחר ששני זמרי ראפ, אחד גרמני והשני גרמני ממוצא מרוקני, קיבלו את פרס השנה על אלבום שכולל טקסטים אנטישמים.

״כיהודי שנהנה לחיות בגרמניה מזה שנים ורואה חשיבות רבה בחופש האומנות, העסיק אותי מאוד הדיון הציבורי סביב הענקת הפרס", אמר לתקשורת המקומית. "השאלה היא האם האחראים לפרס הגיבו כיאות. חופש הדעה וחופש האומנות הם מההישגים והערכה החשובים ביותר של חברה דמוקרטית. כל חופש מושא עמו, אבל האחריות שלנו למנוע שחופש יפגע בחופש של אחרים והאחריות לכבד אחרים". עוד הוא הוסיף: "אנטישמיות, ובוז לחלשים ולמיעוטים הם ניצול לרעה של החופש שאסור לנו כחברה לסבול. אנחנו חייבים לקום נגד קולות אלו, ולא להעניק להם פרסים ובכך לתת להם לגיטימציה". בארנבוים הוא לא היחיד שהחליט להחזיר את פקס ה"אקו". שורה של מוזיקאים גרמנים אחרים החליטו לנהוג כמוהו במחאה על הענקת הפרס.

ההחלטה של בארנבוים הפתיעה רבים, משום שרק לפני כשמונה שנים הצטרף לחרם האמנים על היכל התרבות באריאל.

תגיות:דניאל בארנבויםפרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה