חדשות בריאות

שוקולד, קפה וקולה: כמה מומלץ לצרוך במהלך ההיריון?

מחקר חדש מגלה כי צריכה של רמות גבוהות של קפאין במהלך ההיריון מעלה את הסיכון לאותם תינוקות לסבול מעודף משקל בגיל מאוחר יותר. קפה, שוקולד וקולה – כמה כדאי לצרוך בזמן ההיריון?

  • י"ד אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש,  מגלה כי צריכה של רמות גבוהות של קפאין במהלך ההיריון מעלה את הסיכון לאותם תינוקות לסבול מעודף משקל בגיל מאוחר יותר.

בכתב העת הרפואי BMJ Open התפרסם מחקר, שנערך על ידי מומחים מהמכון הנורווגי לבריאות הציבור, לפיו ישנו קשר בין חשיפת העובר במהלך ההיריון לרמות גבוהות של קפאין לבין משקל עודף בילדות.

המחקר מראה כי ילדים שנחשפו לרמות גבוהות במיוחד של קפאין עלולים לשקול 480 ג' יותר בגיל 8, לעומת ילדים שנחשפו לרמות נמוכות של קפאין. לטענת החוקרים, יש המחקר ממליץ כי יש להפחית את צריכת הקפאין במהלך ההיריון.

החוקרים בדקו מידע שנלקח מ-50 אלף נשים נורווגיות וילדיהן. הן נדרשו למלא שאלונים בנוגע להרגלי התזונה שלהן במהלך ההיריון. כמו כן נאספו נתונים נוספים כמו מדידת הגדילה ומשקל בקרב ילדים. 46% מהנשים נחשבו כצורכות רמות קפאין נמוכות (מינון של פחות מ-50 מ"ג ביום). 44% מהן נחשבו כצורכות רמה בינונית של קפאין (מינון שנע בין 50 ל-199 מ"ג ביום), ו-7% מהן צרכו רמות גבוהות של קפאין (מינון שנע בין 200 ל-299 מ"ג ביום). חלק מהנשים צרכו רמות גבוהות מאוד של קפאין, כלומר יותר מ-300 מ"ג.

לאחר מכן ערכו החוקרים השוואה בין המידע שנלקח מהנשים לבין מדידות משקל וגובה שנלקחו מהילדים עד לגיל 8. התוצאות הראו כי צריכה בינונית, גבוהה וגבוהה מאוד של קפאין בזמן ההיריון הינה סיכון מוגבר בכ-15%, 30% ו-66% בהתאמה ל"גדילה מוגברת", לעומת ילדים שנולדו לאימהות שבזמן ההיריון צרכו רמות נמוכות יותר של קפאין.

לסיכום דברי הרופאים, ההמלצה היא לצרוך 300 מ"ג קפאין ביום לכל היותר, אם כי כמובן אם אפשר פחות זה יהיה אף טוב יותר. על פי המלצת רשויות הבריאות בבריטניה יש לצרוך מקסימום 200 מ"ג קפאין ביום. יש לדעת כי כוס קפה נמס ישנו בממוצע כ-100 מ"ג קפאין, ואילו בכוס תה כ-75 מ"ג קפאין. בנוסף, ידוע הוא כי קפאין מצוי לא רק בקפה ותה, אלא אף בקולה ושוקולד.

תגיות:שוקולדמחקרקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה