חדשות בעולם

נחשף: מהו המאכל היהודי שפוטין הכי אוהב?

רבה של רוסיה המקורב לפוטין, חשף בשיחות עם כתבים כי הנשיא נוהג לאכול מצות לאורך כל השנה. "הוא אומר שזה הכי בריא, טעים וקל לאכול", הסביר. "הוא אוכל מצה לצד כוס תה". לטענתו, פוטין אף תרם משכורת אחת למוזיאון היהודי

  • ח' אייר התשע"ח
ולדמיר פוטין (צילום: shutterstock)ולדמיר פוטין (צילום: shutterstock)
אא

מתיחות בין ישראל לרוסיה? איומים על מתקפה? ייתכן שיש מאכל יהודי שיכול לפתור את הבעיות. הרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לזר, הנחשב למקורבו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, גילה בשיחות עם כתבים כי אחד המאכלים האהובים על הנשיא הוא בכלל מאכל יהודי. לדבריו, נשיא רוסיה נוהג לאכול מצות בכל ימות השנה - מאכל אותו הוא מחבב במיוחד. "הנשיא אמר לי שזה הכי בריא, טעים וקל לאכול", חשף הרב לזר באותן שיחות. "הוא אוכל את המצה שאני מביא לו ושותה את זה עם כוס תה".

הדברים של הרב לזאר פורסמו הבוקר ב"ידיעות אחרונות". את הדברים אמר בנוכחות כ-2000 איש, במסגרת פסטיבל FSU, ארגון העוסק בחיזוק הזהות היהודית של יהודים דוברי רוסית ברחבי העולם, שהתקיים במוסקבה לרגל 70 שנה למדינת ישראל. "פוטין מעורב בחיי הקהילה היהודית פה. הוא יודע באיזו עיר יש בית כנסת ואיפה אין", סיפר הרב. "המוזיאון היהודי נחנך בזכותו אחרי שביקר ביד ושם בירושלים ומאוד התרגש, ואפילו תרם משכורת אחת שלו לפרויקט הגדול".

רק הבוקר פרסמנו כי נשיא פדרציית הקהילות היהודיות ברוסיה, הרב אלכסנדר בורודה, טען בסוף השבוע כי הוא מקבל את עמדתו של פוטין בנוגע ליחסי רוסיה עם המערב. "אני יכול להבין את עמדתה של רוסיה, ואני לא תומך נלהב בעמדת המערב", אמר הרב בורודה. "לכולם יש אינטרסים, בדומה לישראל ולסוגיית השטחים. הקהילה היהודית לא צריכה להתערב בפוליטיקה הרוסית המנוהלת על ידי פוטין, אותו אף אחד לא יכול להאשים באנטישמיות. פוטין הוא דוגמא ומופת של יחס חיובי ליהודים, הוא איש של מעשים – ולא רק דיבורים".

תגיות:פוטיןמצוותמאכל יהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה