בריאות ותזונה

בלי לחץ: 5 מאכלים נגישים שיסייעו לכם לצאת מחרדות

לעיתים אנו עומדים בפני אירועים מלחיצים. הגוף נכנס לחרדה ומופיעים תסמינים של ירידה בריכוז, נדודי שינה, עצבנות וחולי. לפניכם 5 מאכלים שיקלו על תסמיני החרדה, ואף ישפרו את מצב הרוח

  • ד' אייר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לעיתים אנו עומדים בפני אירועים מלחיצים. הגוף נכנס לחרדה ומופיעים תסמינים של ירידה בריכוז, נדודי שינה, עצבנות וחולי. לפניכם 5 מאכלים שיקלו על תסמיני החרדה, ואף ישפרו את מצב הרוח:

1. בננות

בננות הן מקור לטירוזין, חומצת אמינו שתפקידה בין היתר על להעביר בצורה תקינה את המוליך העצבי דופמין במוח, מהלך המסייע לשפר את מצב הרוח ולהקל על חרדה. בנוסף, בבננה נמצאת חומצת אמינו נוספת הנקראת טריפטופן שמסייעת בהגברת ייצור הורמון הסרוטונין במוח, ואף הוא מביא לתחושת נינוחות ורוגע.

2. אבוקדו

מצבים כמו לחץ כרוני ותזונה לקויה עלולים לרוקן את המצברים החיוניים של הגוף מחומרים מזינים, ביניהם ויטמינים מקבוצת B. כאשר ישנו מחסור בקבוצת ויטמינים זו, ההכרחית לתפקוד תקין של המוח, עלולות להופיע תופעות כמו עייפות, עצבנות, חרדה וחוסר יציבות רגשית. על כן מומלץ ביותר לצרוך אבוקדו שהוא אחד מן המזונות העשירים ביותר בוויטמינים מקבוצה זו, ומוכר ביכולתו להפחית חרדה.

3. בשר עוף הודו

בבשר תרנגול ההודו נמצא את הטריפטופן, חומצת אמינו המצויה במגוון מזונות העשירים בחלבון, ואף נחשב למקור איכותי וזמין במיוחד. בין יתר תפקידיה, חומצת הטריפטופן פעילה גם בתהליך הפקת הסרוטונין, זהו מוליך עצבי המכונה: "הורמון האושר", זאת בשל יכולותיו להפחית את  התסמינים של חרדה ומתח נפשי.

4. לחם מחיטה מלאה

פחמימות מלאות מעולות כדי לסייע למוח בהגברת ייצור הסרוטונין, הורמון האחראי בין היתר על שיפור האיזון הרגשי וויסות מצב הרוח. כדאי לשלב בתפריט מזונות המכילים פחמימות מורכבות כמו לחם מחיטה מלאה, זאת משום שלגוף לוקח זמן רב יותר לעבד אותן, וכך ישנה אפשרות ליהנות מהשפעה ארוכה טווח של תוצרי הפחמימה, ביניהם ייצור הסרוטונין המדובר.

5. אגוזי קשיו

הוספת מספר אגוזי קשיו לתפריט היומי שלכם מצוין למי שסובל ממתח נפשי וחרדה. מחקרים רבים הוכיחו כי מאכל זה יספק לכם חומרים רבים, והינו מועיל לשיפור בריאות הנפש. בקשיו נמצא מגנזיום המסייע בייצור סרוטונין, הורמון שמשפר את מצב הרוח. בנוסף נמצא גם חומצת אומגה 3 - תרכובת משמעותית לקידום בריאות הלב, שנקשרת לבריאות הנפש בעקבות השפעתה החיובית על תופעות  של דיכאון וחרדה.

תגיות:בננהמאכליםחרדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה