בריאות ותזונה

ונשמרתם: אם אתם שייכים לאחת מהקבוצות האלה - אסור לכם לגעת בג’ינג’ר

אין ספק שג'ינג'ר נחשב לאחד המאכלים הטבעיים היותר בריאים שקיימים, אך יש אנשים שטוב יעשו אם יתרחקו ממנו: אם אתם שייכים לארבע הקבוצות הללו, עדיף שתתרחקו גם אתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אין ספק שג'ינג'ר נחשב לאחד המאכלים הטבעיים היותר בריאים שקיימים, אך יש אנשים שטוב יעשו אם יתרחקו ממנו.

אמנם החומר הפעיל שלו, הג'ינג'רול, הוא נוגד חמצון אנטי דלקתי, אך דווקא בגלל החריפות הגדולה שלו, הוא עלול להיות מסוכן כאשר זה מגיע לבעיות בריאותיות מסוימות ולכן אם אתם שייכים לאחת מארבע קבוצות סיכון אלו, אסור לכם לגעת בג'ינג'ר!

נשים בהריון

הן האוכלוסייה שנמצאת ביתר סיכון, היות ועליהן לקבל אחריות לא רק על חייהן כי אם גם על חיי העובר שגדל בתוכן. על פי מחקרים שבוצעו ובדיקות קליניות שנערכו על בעלי חיים, הכימיקלים שמכיל הג'ינג'ר לרבות החומרים החריפים שבו, עשויים להזיק להתפתחות התקינה של העובר.

בעיות במערכת הדם

היות והג'ינג'ר מגביר את קצב זרימת הדם בגופנו, הוא דווקא עשוי להזיק למי שסובל מבעיות במערכת הדם כדוגמת המופיליה. אם חולי המופיליה יצרכו ג'ינג'ר על בסיס יומי, הדבר עשוי לגרום לדימומים רבים, ההפך ממה שקורה בדרך כלל.

מי שחולה במחלה זו, זה אומר בין היתר שהגוף שלו לא יכול לייצר מספיק קרישי דם שיעצרו את הדימומים ולכן מדובר אף במצב של סכנת חיים ממש.

צרבות על בסיס קבוע

הג'ינג'ר מגביר את הצרבות ואף מחריף אותן, ולכן טוב יעשו אנשים שסובלים מצרבות באופן קבוע – אם יתרחקו ממנו לחלוטין.

חולי סוכרת

אמנם הג'ינג'ר דווקא הוכח כדבר שעוזר להפחתת רמת הגלוקוז בדם, אבל מי שנוטל כדורים נגד סוכרת או מזריק אינסולין – צריך להשתמש בו בחוכמה ובזהירות רבה.

על פי מחקרים שנעשו בקרב חולי סוכרת, טוב להגביל את צריכתו ללא יותר מ-3 גר' ביום, ובכל מקרה להיוועץ ברופא המטפל לפני שמחליטים האם בכלל טוב יהיה לצרוך אותו.

תגיות:בריאותסכנהג'ינג'ר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה