חדשות בארץ

צפו: תיעוד שלושת המחבלים שחדרו לקיבוץ צאלים

מצלמות האבטחה של הקיבוץ תיעדו את השלושה מסתובבים באין מפריע בקיבוץ, זמן קצר לפני שנתפסו עם רימוני יד, סכינים ואמצעים לחיתוך גדרות. יו"ר הקיבוץ: "נמנע אסון גדול"

  • י"ב ניסן התשע"ח
אא
רק בנס נמנע אסון: שלושת המחבלים מרצועת עזה שנתפסו אתמול סמוך לבסיס צה"ל בצאלים, תועדו על ידי מצלמות האבטחה של הקיבוץ. השלושה הסתובבו ללא הפרעה בקיבוץ ויכלו להיכנס לשם. בסרטון נראים השלושה כשהם מסתובבים בקיבוץ, כשרוכב אופניים ונהג משאית חלפו על פניהם. בועז קרצ'מר, יו"ר קיבוץ צאלים, אמר: "מסרטוני האבטחה של הקיבוץ רואים שהמחבלים הסתובבו במשך דקות ארוכות בסמיכות לשער הישוב הפתוח לרווחה באין מפריע. במזל נמנע היום אסון בישוב". בעקבות האירוע הוסיף גם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן: "אנחנו לא נאפשר שום הפרה של הריבונות שלנו, ולא נאפשר חצייה של גדר מרצועת עזה לכיוון מדינת ישראל. כל פעילות כזאת של הפרת הריבונות, תטיל אחריות על החמאס כאחראי ישיר לתוצאות שיהיו לה".
המחבלים בשער הקיבוץ, צילום: דוברות מועצת אשכול:
 
 
כזכור, שלושת הפלשתינים נתפסו סמוך לבסיס צה"ל בצאלים כשעליהם נמצאו רימוני יד, סכינים ואמצעים לחיתוך גדרות והם הועברו לחקירת השב"כ. בשעות הבוקר, במהלך פעילות של כוחות צה"ל על גבול הרצועה, זוהו עקבות סמוך לגדר. כוחות צבא גדולים ביצעו סריקות והציבו מחסומים. במקביל, תושבי המועצה האזורית אשכול התבקשו להיכנס לכוננות ולהישאר בתוך הבתים. לאחר חיפושים של כשעה, אותרו שלושת החשודים כשהם חמושים והועברו לחקירה. התושבים קיבלו הוראה לחזור לשגרה.

החשש מאירועים על גבול הרצועה גובר על רקע המתיחות בדרום. יישובי עוטף עזה שמעו מספר אזעקות בסוף השבוע ומערכת כיפת ברזל הופעלה בטעות בעקבות אימון צבאי של חמאס. חמאס טען אז כי "לא בוצע ירי רקטות לעבר ישראל. כוחות הכיבוש ניסו להפציץ עמדות של חמאס ולפגוע באימונים הנערכים. חמאס לא ימשיך להבליג נוכח התוקפנות הישראלית ותגובה קשה תבוא", אך מאוחר יותר שלחו פלשתינים לחצות את הגדר במטרה לחבל בציוד הנדסי.

תגיות:מחבליםקיבוץ צאלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה