חדשות בעולם

אדלשטיין באולטימטום: "אם נתניהו ינאם בטקס הדלקת המשואות, אחרים אותו"

יו"ר הכנסת שלח מסר ברור למפיקי טקס הדלקת המשואות. בפגישה עימם אמר: "אם נתניהו או הנשיא ינאמו, אני והכנסת נחרים את האירוע". מירי רגב, שיזמה את הרעיון, לא מוותרת: תבקש מנתניהו לנאום פעם נוספת. אפשרות: ראש הממשלה יעביר קטע מצולם

  • י"ב ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קיים השבוע ישיבה עם ראשי מרכז ההסברה ומפיקי טקס הדלקת המשואות שייערך ביום העצמאות ה-70. בפגישה עצמה הבהיר אדלשטיין כי אם נתניהו או הנשיא יוזמנו לנאום - הוא יחרים את הטקס.

"דעו לכם שאם ראש הממשלה או נשיא המדינה יוזמנו לנאום בטקס - אני והכנסת כולה נחרים את האירוע", אמר יו"ר הכנסת. "אני לא אנאם, משמר הכנסת לא ישתתף, והכנסת כולה שמשתתפת בארגון הטקס והוא נמצא באחריותה הרשמית תדיר את רגליה מהאירוע".

ב"החדשות" פורסם כי כי ראש הממשלה נתניהו צפוי לנאום לראשונה בתולדות מהמדינה בטקס הדלקת המשואות לאחר ששרת התרבות מירי רגב יזמה והעבירה את ההחלטה בוועדת הסמלים. אולם, כשבוע לאחר הפרסום הודיע נתניהו כי החליט שלא להשתתף בטקס. ההחלטה נבעה מקשיים הנוגעים לענייני אבטחה בהר הרצל, דבר שיקשה על בני המשפחות השכולות לעלות לקברי יקיריהם ביום הזיכרון. כעת, רגב לא מתכוונת לוותר. היום אמורה שרת התרבות והספורט לחזור מארה"ב והיא מתכוונת לבקש מראש הממשלה פעם נוספת להשתתף בטקס ואף לנאום בו. בסביבת השרה סיפרו בכתבה כי היא מצפה לגיבוי מנתניהו בעימות מול אדלשטיין.

כזכור, רק יו"ר הכנסת הוא האדם שהשתתף עד היום בטקס. כרגע עלתה אפשרות לפיה נתניהו יעביר קטע וידאו מוכן שיוקרן על גבי מסך ענק. עוד דיווחו מקורות שונים, כי הנשיא רובי ריבלין לא יסכים להגיע לטקס גם אם יוזמן, זאת על רקע סירובו לנאומים דומים בזמן שהיה יו"ר הכנסת.

תגיות:יולי אדלשטייןנתניהוהדלקת המשואות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה