חדשות בעולם

"כפיה חילונית": שר העבודה חיים כץ מחייב דתיים לשחק בשבת

אחרי שחתם על היתר כללי לענף הכדורגל, שיחול על כל שחקני הכדורגל המקצועיים בישראל, חיים כץ אמר בראיון כי "מי שיסרב - לא יוכל לשחק בכלל". חלק משחקני הכדורגל זועמים. כץ הבהיר: "זה הסטטוס קוו בישראל"

  • י' ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שר העבודה חיים כץ נתן אתמול אישור למשחקי הכדורגל בשבת, אבל אם לא די בכך, דברים שאמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל יצרו סערה. כץ טען כי שחקנים דתיים יחויבו לשחק בשבת. "מי שיסרב – לא יוכל לשחק בכלל", אמר. שחקני כדורגל רבים מתנגדים לתופעה ולאחרונה הקימו מעין נציגות שנכחה בכנסת. כל זה לא עזר להם לאחר האישור עליו חתם כץ. הדבר הוגדר על ידי השחקנים כ"כפיה חילונית".

המסמך שעליו חתם כץ הוא היתר כללי לענף הכדורגל ומעתה יוסדרו משחקי הכדורגל בשבת. ההיתר יחול על כל העובדים במגרש ובכלל זה שחקני כדורגל מקצועיים וכן עובדים המבצעים עבודות תומכות בניהול התקין של משחקי הכדורגל ועובדים המועסקים לצורך הסעת עובדים למגרשים. טיוטת ההיתר הופצה להערות הציבור למשך 21 יום, השר חיים כץ בחן את עמדת הציבור וחתם על ההיתר לאחר שהוסמך על ידי ועדת השרים לענייני השבת. על פי הסיכום, יישום ההיתר מותנה בכך שהמעסיק ישלם גמול נוסף עבור שעות העבודה במנוחה השבועית וכן יעניק לעובד יום מנוחה חלופי בהתאמה לשעות שהעוסק בשבת, כפי שקבוע בחוק. כץ אמר אתמול: "ההיתר הכללי שומר על הסטטוס קוו הנהוג מאז קום המדינה. נמשיך ונחזק את ענפי הספורט בישראל".

עדיין לא ברור כיצד ינהג פורום שחקני הכדורגל השומרים את השבת, אך כבר עתה ברור כי הם לא אמרו את המילה האחרונה בנושא.

תגיות:כפיה חילוניתמשחקשבתכדורגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה