פסח

מפתיע: מתי מתחילים בישראל את ניקיונות הפסח?

סקר חדש נערך השבוע לקראת הפסח הבעל"ט, ובו משתקפים הרגלי הניקיונות בישראל. מי שולט על הניקיונות, גברים או נשים? ומתי מתחילים בישראל לנקות את הבית לכבוד החג? זריזין המקדימין למצוות

  • ד' ניסן התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מי שולט על הניקיונות, גברים או נשים? ומתי מתחילים בישראל לנקות את הבית לכבוד החג? סקר חדש נערך השבוע לקראת הפסח הבעל"ט, ובו משתקפים הרגלי הניקיונות בישראל.

הסקר, שנערך השבוע על ידי חברת אס סי ג'ונסון באמצעות חברת דיאלוג, חשף את הרגלי הניקיונות בישראל. המדגם נעשה ב-500 בתי אב בישראל, נשים וגברים בגילאי 18 עד 70 במדגם ארצי מיצג.

ממצאי הסקר מראים כי 8% בלבד מהגברים בישראל אחראים לניקיון הבית, זאת לעומת 44% מהנשים. 31% מהנבדקים העידו כי כל בני הבית שותפים לניקיון הבית. בנוסף, נמצא על פי הסקר כי רק 11% ממשקי הבית לוקחים עזרה בדמות עוזרת בית באופן קבוע.

עוד ניכר מהסקר כי בדור הצעיר ישנה אחריות משותפת על הניקיון בבית. בגילאי 51-70 , 48% מהאימהות בעלות אחריות על הניקיון, לעומת גילאי 26-35 רק 38% מהאימהות מגלות אחריות על ניקיון הבית ואילו אצל 34% מהגילאים האלו, ניקיון הבית הינה מטלה משפחתית.

מהסקר נמצא כי הישראלים שומרים על ניקיון הבית, ו-70% מהאוכלוסייה מנקים את הבית פעם בשבוע, 20% מנקים אחת בשבועיים ו 3% דיווחו כי הם מנקים את הבית רק פעם אחת בחודש.

מתי מתחילים לנקות לפסח בישראל? 62% מתחילים את ניקיונות הפסח לפחות שבועיים לפני החג. 32% מהאוכלוסייה נוהגים להתחיל בניקיונות חודש לפני החג, מתוכם ניתן לראות כי בקרב הנשואים נוהגים יותר לנקות את הבית לפני החג 35% לעומת 20% בקרב הגרושים.

30% מהאוכלוסייה מתחילים לנקות שבועיים לפני החג, 19% מהאוכלוסייה מנקים שבוע לפני החג ו – 19% לא מנקים כלל לקראת פסח.

הסקר מראה עוד כי גילאים צעירים מנקים לקראת הפסח אף יותר מגילאים מבוגרים. 36% מגילאי 26-35 מצהירים כי הם מתחילים את ניקיונות הפסח חודש לפני החג ביחס ל- 29% מגילאי 51-70.

רוית קלוד, מנכ"לית חברת אס סי ג'ונסון אומרת: "לישראלים מודעות גבוהה לניקיון הבית ביחס למדינות אחרות. מהסקר עולה כי הישראלים מנקים את הבית בתדירות גבוהה. מעודד לראות שבגילאים צעירים יש מגמה של עליה בשותפות בני הזוג בניקיון הבית. עוד מסרה קלוד: "באשר לניקיונות לקראת חג הפסח, אנו עדים לכך שיש שימור של המסורת וניקיון הפסח הוא חלק מהותי בהתארגנות לחג גם בקרב הדור הצעיר."

נשים יקרות, רוצות לדעת איך מנקים בשמחה לפסח? לחצו כאן להרצאה של הרבנית חגית שירה - לנקות בלי לבכות

תגיות:ניקיוןפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה