בריאות ותזונה

מחקרים: קפה מועיל לבריאות – אבל תלוי באיזה אופן אתם שותים אותו

מחקרים רבים לאחרונה מעלים על נס את יתרונותיו הבריאותיים של הקפה. לא רק משקה מועדף על רוב האוכלוסיה בעולם, אלא אף בר השפעה בריאותית טובה ומועילה על הגוף שלנו כמונע סרטן וסוכרת. רגע, יש גם אותיות קטנות

  • ד' ניסן התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מחקרים רבים לאחרונה מעלים על נס את יתרונותיו הבריאותיים של הקפה. לא רק משקה מועדף על רוב האוכלוסיה בעולם, אלא אף בר השפעה בריאותית טובה ומועילה על הגוף שלנו.

מטא-אנליזה של 127 מחקרים, שפורסמה בכתב העת Annual Review of Nutrition, חשפה כי שתיית קפה במינון 2-4 כוסות קפה ביום (ערך כל כוס כ-237 מ"ל), מיטיבה עם האדם מבחינה בריאותית. המטא-אנליזה הראתה כי כאשר צריכת קפה במינון האמור לעיל, מפחיתה את הסיכון  לסרטן ב-20%, לסוכרת סוג 2 ב-30%, לפרקינסון ב-30%, ולמחלת לב ב-5%.

עם זאת, יש להבהיר שרוב המחקרים שנערכו בדקו אנשים שלא שותים קפה מול צרכני קפה, אך לא בדקו את האופן בו הצרכנים שותים את הקפה שלהם, עם הרבה סוכר או הרבה, ולכן ייתכן כי הפוטנציאל של הקפה יכול להיות יותר גדול בהפחתת מחלות מסוימות.

שימו לב, במידה ואתם רגילים לשתות את הקפה שלכם עם סוכר, או מוסיפים חלב מן הצומח (המכיל סוכר) או שותים קפה בטעמים (ובו ממתיקים מלאכותיים) יש מצב טוב שהרסתם את היתרונות הביראותיים של הקפה שאתם שותים.

מנגד, יש גם חדשות טובות: אפילו אם אתם ממתיקים את הקפה בסוכר אתם עדיין מפחיתים את הסיכון לפרקינסון וסרטן. ואם תכניסו לקפה תחליפים בריאים יותר מאשר סוכר, זה יהיה אפילו טוב יותר.

גם אם תתקשו לשנות את הקפה שאתם רגילים לשתות, דעו כי זה אפשרי. החכמה היא לשנות בהדרגה, כך שההתרגלות תהיה טיפין טיפין, ועם הזמן כבר תתרגלו להבדל. לדוגמא אם התרגלתם להכניס 2 כפות סוכר, הורידו ל-1.5 וכן הלאה בהדרגה.

לסיכום, אם תצליחו להכניס כמות מינימאלית של סוכר, או תימנעו מסוכר בכלל, הקפה שלכם יועיל יותר לגוף מבחינה בריאותית, ואף יהיה מזין יותר.

חשוב להדגיש, לא מומלץ לצרוך קפה יותר מהכמות המומלצת, כיוון שכאשר הצריכה היא מוגזמת, יפחתו גם היתרונות הבריאותיים.

תגיות:בריאותקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה