חדשות בארץ

הבוקר: דיון בוועדת המחצית על קיצור עונשו של אלאור אזריה

הוועדה דנה באפשרות לשחרר את אזריה כבר עכשיו, לאחר שריצה מחצית מעונשו. הפרקליטות מתנגדת, אך מסכימה לקיצור עונשו בשליש

אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר, בבית הדין הצבאי בקריה בת"א, נערך דיון בוועדה לגבי קיצור העונש שהוטל על אלאור אזריה. אזריה כבר ריצה מחצית מעונשו – 7 חודשים מתוך 14 שנגזרו עליו. הדיון נערך ב"וועדת החצי" הצבאית (המקביל לוועדת השליש האזרחית). התביעה מצידה מוכנה לקצר שליש מעונשו של אזריה, כך שישתחרר ב-10 במאי, אך לא מחצית מעונשו. ההחלטה בעניינו של אזריה אמורה להתקבל בימים הקרובים.

אזריה אמר בדיון: "יריתי במחבל רוצח. נפצעתי בשירות שלי מבלוק שהושלך עליי והמשכתי לשרת ולתרום. שחררו אותי עוד היום, אני מבקש מכם". פרקליטו, יורם שפטל, הביע את תקוותו שהפרשה תסתיים במהירות, והוסיף כי אין זמן מתאים יותר לשחרורו של אזריה מאשר שבועיים לפני חג החרות. שפטל אף אמר כי התנהגותו של אזריה בכלא מופתית, והדבר אף מתבטא בחופשות שכבר קבל. שפטל הוסיף כי גם הרמטכ"ל היה סבור כי העונש שהוטל על אזריה היה כבד מידי, והוא אכן קיצר את עונשו, וכי גם שלטונות הכלא סבורים כי מקומו של אזריה אינו בכלא, ועל כן עשו כל מה שניתן במסגרת החוק כדי להקל על שהותו שם.

התובעת, אלוף משנה שרון זגגי-פנחס, אמרה כי עמדת הפרקליטות היא שלא לקצר בחצי את עונשו של אזריה, אלא בשליש בלבד. זאת מכיוון שהעבירה בוצעה "מתוך יסוד נפשי של כוונה ולא מתוך רשלנות או טעות". היא אף ציינה כי לאורך ההליכים אזריה לא הביע חרטה ולא נטל אחריות על המעשים. עם זאת, אמרה התובעת כי לאור התנהגותו הטובה של אזריה בתקופת מאסרו, בתוספת העובדה שאין לו עבר פלילי ושהתעקש לשרת כלוחם, היא אינה מתנגדת לקיצור עונשו בשליש.

תגיות:שחרורמאסראלאור עזריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה