המכתב שלא יישלח לעולם

להיות רגישים ולעשות במקום לייעץ

לפני שאתם קובעים הנחות כואבות ושיפוטיות ומכאיבים לרווקים עוד ועוד מעבר לסבל היומיומי שלהם – חישבו פעמיים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מעניין שבדור שלנו הרבה אנשים חושבים שהם יועצים (גם ללא הכשרה), ועוד יותר – נביאים.

בתור רווקה מבוגרת, שרוצה מאד להתחתן ועושה כל שביכולתה כבר במשך שנים ארוכות, כואב מאד, ואפילו פוגע, לקבל הערות מכל העולם שיודע "בדיוק מה תוקע אותך", ואם רק תקשיבי להם, תהיי נשואה מחר.

אנשים שבכלל לא מכירים וגם אנשים קרובים חושבים שאם יגידו לך את משפט המחץ – הכל יסתדר.

אז באמצע התפילה בבית כנסת אפשר לגשת ולומר: "שמעת מה הרב אמר – אם באמת רוצים משהו, אז מקבלים אותו". כנראה עד עכשיו לא רציתי להתחתן. היא יודעת כמה אני עושה בנידון? כמה השתדלויות מעשיות וכמה תפילות ובכיות? כמה השקעתי בקשרים ארוכים והתייעצתי עם מומחים?

אישה טובה אחרת אומרת: "את עסוקה בהרבה דברים, חבל שלא בדברים החשובים באמת". אז מה אני אמורה לעשות? לא לעבוד, לא להתקדם, אלא לשבת בבית ולחכות ולבכות עד שהבחור המתאים יבוא? אם סדרי העדיפות ברורים וחיפוש בן זוג בא במקום הראשון, לעניות דעתי צריך וחשוב להמשיך לעבוד ולהיות עסוקים, ולא לשבת בחיבוק ידיים כי "אני לא נשואה". החיים לא נעצרים שם.

עוד אישה שבכלל לא מכירה אותי באה ואומרת מול אנשים אחרים: "אם רק תסתפרי ותעשי גוונים בשיער, ותשני את הלבוש, אז תתחתני". אז אודה שאני מתלבשת יפה, בקו האופנה, קונה בגדים חדשים ומשנה תסרוקות מדי פעם. ועוד אחת נחמדה מוסיפה: "את לא מכירה במצבך". באמת? כנראה לא שמתי לב שאני יוצאת לדייטים במשך שנים ארוכות, משתדלת, מתייעצת ומתאכזבת שוב ושוב. טוב שהיא גילתה לי את המצב!

ואשה נחמדה אחרת אומרת לי: "הבעיה של הרווקות המבוגרות, שהן לא פותחות אופציות ומחפשות משהו ספציפי". אז אגלה לך שאני נפגשת גם עם בחורים עם אופי שפחות מתאים לי, בסטטוסים שדורשים הרבה קבלה וגמישות, מרקעים וסגנונות שלא באמת מה שאני רוצה, עד כדי כך שאנשים שבאמת מכירים ומבינים, אומרים שלפעמים אני פותחת יותר מדי, וצריכה לחפש מה שבאמת מתאים לי.

ועוד אחת שנופלת עלי, ולא מכירה, באה ואומרת: "אולי את צריכה ללכת לטיפול". אני מסכימה שיש אנשים שזה בהחלט מה שיקדם אותם, וכל אדם יכול להרוויח רבות מטיפול (ולא רק רווקים), אך אני לא חושבת שזה המקום של אדם שכלל לא מכיר אותך לבוא ולומר זאת, כי ההנחה הבסיסית היא שאדם שלא התחתן זקוק מידית לטיפול, וכנראה משהו בעייתי בו.

ומה עם אלו שמציעים כבר להביא ילד לבד בלי נישואים, כי השעון מתקתק – אבל אולי זה לא מתאים לדרך החיים התורנית שאני מעוניינת בה?

אז אנשים יקרים: לפני שאתם קובעים הנחות כואבות ושיפוטיות ומכאיבים לרווקים עוד ועוד מעבר לסבל היומיומי שלהם – חישבו פעמיים, וחישבו איך אתם הייתם מרגישים אם היו מתערבים לכם בחייכם האישיים והאינטימיים, שופטים ונותנים עצות שלא תמיד רלוונטיות.

ובסוגריים – תודה לכל הדואגים: כן, נרשמתי לכל אתר שידוכים, אני מקבלת הצעות גם מאנשים שלא מכירים אותי או לא מכירים את הבחור, משקיעה בקשרים, הולכת למקומות שיכולים לסייע בהיכרויות, מטפחת את עצמי, שומרת על אופטימיות ומשדרת צְעִירוּת, אני מתייעצת באנשי מקצוע ובאנשים שמכירים אותי, מתפללת, אומרת תהילים ושיר השירים, נתתי צדקה ותרמתי להכנסת כלה, עזרתי לאחרים למצוא את זיווגם וכל סגולה אחרת. הכל נעשה.

עכשיו חשבו גם מה אתם יכולים לעשות בנידון, במקום לפגוע ולתת עצות לא במקום.

חפשו שידוך מתאים לאנשים, השקיעו זמן בלגרום להם להיות מאושרים, פרגנו להם על מה שהם כן עושים ומצליחים והתפללו בעבורם.

נראה שזה יעזור הרבה יותר, בטווח הארוך והקצר.

רווקה שרוצה מאד להתחתן

רוצים גם אתם לקחת חלק במדור של אתר הידברות, "המכתב שלא יישלח לעולם"? שלחו לנו את המכתב שלכם לכתובת support@htv.co.il ואולי נפרסם גם אותו. 

תגיות:זוגיותשידוכיםיועצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה