חדשות בעולם

כך מממן האיחוד האירופי הסתה נגד ישראל במסווה של ארגוני נשים

דוח שנכתב לרגל יום האישה הבינלאומי חושף מציאות עגומה: גופים גדולים וקטנים תורמים לארגוני זכויות נשים פלשתיניות, אבל הכסף משמש להסתה וטרור נגד ישראל. בדוח שהוגש לאיחוד האירופי נכתב: "המאבק לשוויון זכויות יושג על ידי סיום הכיבוש הישראלי"

  • כ"ד אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

דו"ח חדש שנכתב לרגל יום האישה הבינלאומי חושף כי מימון אירופי למען ארגוני נשים פלשתיניות הוא מסווה לקידום הסתה נגד מדינת ישראל. הדוח חובר על ידי NGO Monitor ומצא כי הארגונים הלא ממשלתיים שנתמכים על ידי הרשות הפלסטינית מנהלים מסע נגד המדינה במקום לממן את המטרה המרכזית שלשמה הוקמו - שוויון מגדרי. מטרת הדו"ח היא לבחון את מתן הלגיטימציה הבינלאומית לאותם ארגונים על ידי הקהילה הבינלאומית כמו האו"ם, האיחוד האירופי וארגונים זרים שמממנים את הארגונים.

בדוח נחשף כי המימון לאותם ארגונים משמש למטרות אלימות נגד המדינה. כך למשל, בדו"ח נחשף כי במסגרת המימון מוצגות כמודלים לחיקוי נשים פלסטיניות שרובן המכריע זוכות לתהילה אחרי השתתפות במה שמכונה "התנגדות אלימה". "מחקר וניתוח של NGO Monitor חושף כי רבים מארגונים אלה מנצלים את הגדרתם כארגוני נשים לקידום מסרים פוליטיים רוויי הסתה ואלימות, מה שברוב המקרים פוגע במאבק השוויון המגדרי בחברה הפלסטינית", נכתב בדוח. "מגמה זו היא תוצאה ישירה של הכרחת הארגונים להכפיף את סוגיית השוויון המגדרי והעצמת נשים למאבק הלאומי הפלסטיני". נמצא כי במקרים מסוימים תורמים אירופאים ובינלאומיים פשוט לא יודעים לאיזו מטרה כספם מושקע - מימון הסתה. חלק מהן, מתברר, השתתפו בפרויקטים של ארגונים בעלי אידיאולוגיה קיצונית וכאלה שמעודדים טרור. על פי הדו"חארגונים מולטילטרליים כמו האיחוד האירופי והאו"ם תורמים גם להנצחת אי-השוויון המגדרי בתוך החברה הפלסטינית באמצעות שיתוף פעולה ומתן במה בינלאומית לארגונים ופעילים המקדמים את השאיפות הפוליטיות הפלסטיניות על חשבון שוויון המגדרי. בדווח לפרלמנט האירופי נכתב: "העצמתן של נשים בהקשר הפלסטיני ומאבקן לשוויון זכויות קשורה קשר הדוק להעצמתן הפוליטית והכלכלית, אשר תושג רק על ידי סיום הכיבוש הישראלי". המסקנות הן שישנו מתן עדיפות לשאיפות הפוליטיות הפלסטיניות על פני המאבק המגדרי, מה שדוחק את נושא זכויות הנשים לשוליים ומעצים את ההסתה נגד ישראל.

"תופעה זו ממשיכה להנציח את הסכסוך, ומציגה את הנשים והנערות הפלסטיניות כמודל לחיקוי שלילי, ומעודד אותן להשתתף באלימות", נכתב בסיכום הדוח. "מצב עניינים מצער זה, רק מחריף עקב המימון האירופי והבינלאומי ממנו נהנים הארגונים החברים ב'קואליציית הקוד האתי'. על ידי מתן במה בינלאומית לארגונים הדבקים בקוד האתי ועל ידי חוסר התגובה כנגד האפליה הפנים-פלסטינית, התורמים הבינלאומיים מעניקים לגיטימציה להעדפת השאיפות הלאומיות הפלסטיניות על חשבון סוגיית השוויון המגדרי. בכך התורמים הבינלאומיים נותנים יד להורדת המאבק לקידום מעמד האישה הפלסטינית לתחתית סדר היום ואף מעודדים באופן ישיר סדר יום המנוגד לערכים האירופיים והמערביים, במיוחד בכל הקשור לשלום במזרח התיכון".

תגיות:האיחוד האירופיישראלארגוני נשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה