חדשות בארץ

מאיר פרוש מבהיר: "כל חוק שלא יוצמד אליו חוק יסוד לימוד תורה - לא יועיל"

סגן השר שובר שתיקה ומתייחס לראשונה למשבר חוק הגיוס: "השותפים הקואלציונים צריכים לשמוע שזו הדרישה. אין מקום לפשרה". נתניהו: "מוכן להגיע לפתרון, בתנאי שיהיה לטווח ארוך"

  • כ' אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

"כל חוק להסדרת מעמד בני הישיבות ללא שיוצמד אליו חוק יסוד לימוד תורה – לא יועיל. היועצים המשפטים שליוו אותנו בחודשים האחרונים הביעו עמדה חד משמעית לאורך כל הזמן שרק אם נצמיד לחוק שירות בטחון את חוק יסוד לימוד תורה יש סיכוי להתמודד מול נסיונות בג"ץ לבטל את החוקים שחוקקו כדי להסדיר את מעמד בני הישיבות". כך אמר הבוקר סגן השר מאיר פרוש, ששבר שתיקה ארוכה בעניין, לעיתון "המבשר". פרוש התייחס כמובן לחוק הגיוס ולמשבר שנוצר בעקבותיו.

אתמול צוטט סגן השר יעקב ליצמן כי כל שינוי בנוסח החוק מחייבת הכרעה של "מועצת גדולי התורה" וסיפר למקורביו כי הוא לא חושש מהקדמת הבחירות. ליצמן הבהיר כי התקציב לא יעבור עד שהחוק יעבור. עם סיום נאומו אתמול בועידת איפא"ק, העביר ראש הממשלה מסר לראשי סיעות הקואליציה לפיו הוא מעוניין בפתרון המשבר ולא בהקדמת הבחירות. נתניהו הדגיש כי הוא "נחוש ומוכן לקדם פתרון כזה, בתנאי שיהיה מדובר בפתרון ארוך טווח ולא בפתרון זמני". לפי ערוץ 10, גורמים בפמליית ראש הממשלה ציינו: "ראש הממשלה לא רוצה פתרון מקומי וזמני למשבר הפוליטי ושעוד חודש חודשיים הכל יחזור על עצמו". נתניהו שוחח אתמול השר יריב לוין שאחראי על ניסוח החוק. ראש הסגל יואב הורביץ שנמצא עם נתניהו בוושינגטון מנהל את המגעים מטעמו של נתניהו.

"השותפים הקואליציוניים צריכים לשמוע מאתנו ברורות שזו הדרישה ואין בלתה", הגיב פורש. "כל חוק שיבוא להסדיר את מעמד בני הישיבות חייב להיות מוצמד לחוק יסוד לימוד תורה ואין שום מקום להגיע לידי פשרה בדרישה זו. ואולי כך נוכל בעזרת השם להגן על הסדר תורתו אומנותו ולדאוג שבחורי הישיבות יוכלו להמשיך ולשבת באהלה של תורה ללא מפריע".

תגיות:מאיר פורושחוק הגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה