חדשות בארץ

החשוד הנוסף בפרשת בזק: יד ימינו של נתניהו ובכיר במשרד התקשורת

תיק 4000: הותר לפרסום שמו של איתן צפריר, ראש המטה במשרד התקשורת לשעבר מטעם ראש הממשלה. צפריר ניהל את המשרד עד מינויו של שלמה פילבר למנכ"ל. החשד: תיווך לשוחד והפרת אמונים. פרקליטיו הבהירו: "הוא אינו עד מדינה"

  • י"ח אדר התשע"ח
איתן צפריראיתן צפריר
אא

הבוקר (שני) הותר לפרסום שמו של החשוד הנוסף בתיק 4000 (בזק). מדובר בעו"ד איתן צפריר, ראש המטה במשרד התקשורת לשעבר מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת במהלך כהונתו כשר. צפריר, שנחקר בשישי האחרון במשרד להב 433 אך שמו לא הותר לפרסום עד הבוקר, נחשד בעבירה של תיווך לשוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא נחקר במקביל לחמישה נחקרים אחרים: ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה, בעל השליטה בחברת בזק שאול אלוביץ' ורעייתו איריס וכן יועץ התקשורת ניר חפץ. צפריר שוחרר אחרי 14 שעות בתנאים מגבילים. בעבר הוא כבר מסר עדות לחוקרי הרשות לניירות ערך, אך אז לא היה בגדר חשוד.

צפריר נחשב לאדם המקורב לנתניהו בעת שהאחרון ניהל את משרד התקשורת. הוא עזב את תפקידו במהלך שנת 2015, כעבור מספר חודשים בלבד, לאחר ששלמה פילבר מונה למנכ"ל. אז הוא הוגדר כגורם המפקח מטעמו של ראש הממשלה על הדרג המקצועי. החשד הוא שצפריר עסק בעניינים שסייעו לבזק ואלוביץ'. פרקליטיו עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי מסרו הבוקר: "צפריר אינו עד מדינה וכל פרסום המייחס לו כל הסכם מסוג זה עושה עמו עוול. הוא כיהן בתפקיד חודשים ספורים בלבד לצד אבי ברגר, המנכ״ל שקדם לשלמה פילבר. הוא התפטר ממשרד התקשורת עם כניסתו של פילבר לתפקידו. כל מה שקרה לאחר עזיבתו אינו בידיעתו, וממילא לא היה לו כל קשר להחלטות בעניין בזק אשר כולן אושרו לאחר שכבר סיים את תפקידו. צפריר ימשיך וישתף פעולה על מנת לסייע להגיע לחקר האמת".

צפריר, אגב, נחשב מקורב מאוד גם לחפץ, חשוד נוסף בפרשה שכיהן בעבר כיועצו של ראש הממשלה. חפץ ואלוביץ' שוחררו אתמול למעצר בית אחרי כשבועיים. החשד בתיק, כזכור, הוא שניתנו לכאורה הטבות בשווי כמיליארד שקלים לחברת בזק ובתמורה הוענק לראש הממשלה ולרעייתו סיקור אוהד באתר וואלה שנמצא בבעלות בזק. נתניהו הכחיש את החשדות נגדו. על פי עדויות, נתניהו סיפר בחקירתו בסוף השבוע כי השיחות שקיים עם שאול אלוביץ' הם על "רקע אידיאולוגי בלבד" ולא נערכו כדי לקבל הקלות עבור חברת בזק. שרה נתניהו טענה בחקירה כי "בעלי לא ידע על ההתכתבויות שלי עם איריס אלוביץ' בנוגע לוואלה. ביקשתי ממנה כחברה שלי על רקע אידיאולוגי. מעולם לא עסקתי בעניין ההטבות לבזק. לא מכירה את ההטבות לבזק". ההערכה היא שבני הזוג ייחקרו פעם נוספת.

אתמול פורסם ב"חדשות 2" כי חוקרי המשטרה אסרו על ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לשוחח ביניהם על פרשת בזק. יחד עם זאת, לא ברור כיצד האיסור הזה ייאכף.

תגיות:חקירהנתניהואיתן צפריר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה