גרפולוגיה

טור גרפולוגיה: פיתוח תחביב מול שינוי תעסוקתי

האם במצב של שחיקה מומלץ תמיד לעשות הסבה מקצועית, או שאולי עדיף במקום זאת לפתח במקביל תחביב?

  • י"ג אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפעמים אדם נמצא במקום שקשה לו לעשות שינוי, ובכדי למצות את הצורך בגיוון ורצון לאתגרים חדשים ניתן לעשות זאת באמצעות תחביבים חדשים ומעניינים, הדבר מתאים בעיקר כאשר נמצאים כבר בשלב "מיושב" בחיים, עם קביעות במקום העבודה, או כאשר אופיו של האדם אינו בנוי לשינוי קיצוני אך כן זקוק להתחדשות.
במקרה כזה, פיתוח תחביבים ייתן את המענה הנכון.

להלן כתב ידה של ב.ס, בת 47, העוסקת כ-20 שנה בתחום ניהול הכספים והנה"ח, ושאלתה: האם יש תחום מקצועי נוסף אשר יכול להתאים עבורה.

ס', שלום וברכה

מכתב ידך עולה כי הנך אישה רגישה מאד, שחווה בשלב זה הצפה רגשית. חשוב לך למצוא הרמוניה, אבל בפועל את חווה חוסר שקט פנימי המוביל אפילו לחוסר סבלנות.
קיים פער בין הצורך בגיוון ובאתגרים חדשים ובהתנסות בדברים מגוונים, לבין הקושי לעשות שינויים והנטייה לגלות התמדה במקום מוכר כדי להרגיש נוחות.

יש לך חושים טובים, ראיה פרקטית ואת נוטה להתמקצע. ניחת בדמיון מפותח וביכולת אלתור ותמרון, מה שמאפשר לך לפתור בעיות באופן מקצועי. כשצריך – את מסוגלת לשים לב לפרטים, וכשאת מרגישה בטוחה את מפחיתה ממידת הדיוק. פיתחת לעצמך שיטתיות שמסייעת לך להתארגן.

יש לך ערנות גבוהה לסביבה, חשובה לך השייכות למסגרת חברתית, את מעורבת ומסורה מאד לקרובים אליך, אך לעיתים את נוהגת במעורבות יתר ואף בביקורתיות.

בתפקודך את מהירה ומחפשת יעילות. את מסוגלת לבצע מספר משימות במקביל וזה מקנה לך עניין בעשייתך. לעיתים קרובות את חווה תנודות במוטיבציה. את מתפקדת היטב במצבי לחץ ועומס – יש לך יכולת לגייס כוחות ולבצע את המשימות.
נראה כי בשלב זה את חשה שחיקה, ואת מרגישה שמיצית את העיסוק הנוכחי.

בנוגע לשאלתך, אמנם נראה שאת זקוקה לשינוי ואת שואפת להחליף את עיסוקך, אך בשלב זה תרגישי טוב יותר לפתח סוג של תחביב ולהמשיך לשמור על המעמד והתפקיד המקצועי. עזיבת עבודה בשלב זה עלולה להגביר אצלך את המתח והחרדה. יהיה נכון יותר עבורך לעשות שינוי רק אחרי תהליך של הירגעות.

תחביבים אפשריים שייטיבו אתך הם דווקא עיסוק עם אנשים (בניגוד לעיסוק עם כספים, שזהו הפן המקצועי שלך). הדרכת טיולים יכולה להתאים עבורך, וכן השתתפות במעגלי נשים בתחום של העצמת נשים, התנדבות קהילתית וכדומה.

בהצלחה.

למעוניינים לשלוח כתב יד בצירוף שאלה , יש למלא 20 שורות בעט כדורי על דף חלק בגודל A4, ולשלוח לחני תמם – גרפולוגית, הירדן 7ב רמת גן.

הכותבת הינה גרפולוגית מוסמכת, חברה באגודה הישראלית לגרפולוגיה מדעית.

תגיות:גרפולוגיהתעסוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה